بین الملل

ترکیه از یونان خواست هرچه زودتر مذاکره را آغاز کند

وزیر دفاع ترکیه از یونان خواست تا هرچه زودتر گفت‌وگوهای حل‌وفصل مناقشات دوجانبه را آغاز کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت: برخی سیاستمداران در یونان هستند که تنش‌ها را به دلیل کسب سود شخصی و منفعت سیاسی تشدید می‌کنند. آن‌ها رفاه و آینده مردمشان را قربانی منافع شخصی خود می‌کنند. از سوی دیگر، برخی سیاستمداران، صاحب‌نظران، دیپلمات‌ها، سربازهای بازنشسته و یونانی‌هایی که از عقل سلیم بهره برده‌اند، دیدند که یک جای کار می‌لنگد و درباره آن حرف زدند. بهترین راه این است که مذاکرات هرچه زودتر آغاز شود تا مشکلاتمان را از مسیرهای مسالمت‌آمیز حل و فصل کنیم.
این وزیر ترکیه‌ای افزود، پیشنهاد ترکیه را نباید به چشم ضعف آنکارا نگاه کرد.
آکار گفت: این اظهارات به هیچ وجه نباید به عنوان ضعف انگاشته شود.  ما مصمم هستیم که از حقوق و منافع مردم ترکیه و برادران قبرسی خود در دریای اژه، مدیترانه شرقی و قبرس محافظت کنیم. شکر خدا توانایی‌اش را هم داریم.
چند دهه است که روابط ترکیه و یونان شکرآب است. این دو کشور چندین بار تا مرز درگیری مسلحانه پیش رفته‌اند. دور جدید تنش‌ها در ۲۳ ماه اوت و پس از آن تشدید شد که یونان مدعی شد سامانه‌های پدافند هوایی اس-۳۰۰ این کشور، جنگنده‌های اف-۱۶ روسیه را در حال اجرای عملیات تجسسی در ارتفاع ۱۰ هزار پایی غرب جزیره «رودس» تحت نظر گرفته و وادار به ترک این منطقه کرده‌اند.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا