بین الملل

ترکیه برای بار چهارم کاردار دانمارک را احضار کرد


وزارت امور خارجه ترکیه به علت تکرار هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک کاردار این کشور را احضار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه ترکیه، امروز (چهارشنبه)، برای بار چهارم کاردار سفارت دانمارک در آنکارا را در پی اهانت به قرآن کریم در کپنهاگ احضار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، کاردار سفارت دانمارک روزهای هجدم، بیست و یکم و بیست و دوم ماه جاری میلادی به همین دلیل به وزارت خارجه ترکیه احضار شده بود.

طی هفته‌های گذشته، در کشورهای سوئد و دانمارک  قرآن کریم توسط عده‌ای افراد افراطی مقابل سفارت چند کشور اسلامی مورد اهانت قرار گرفت. این اقدام واکنش شدید کشورهای اسلامی و مسلمانان را به دنبال داشت.

تمام اقدامات انجام شده با مجوز رسمی پلیس سوئد و دانمارک انجام شد به‌نحوی که نیروهای امنیتی این کشورها به‌شدت از هتاکان حین اهانت به قرآن محافظت می‌کردند.

«سلوان مومیکا» شهروند عراقی‌الاصل مقیم سوئد یکی از فرادی بود که چند بار اقدام به هتک حرمت قرآن کریم کرد که یکی از این موارد مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم انجام شد.

بسیاری از کشورهای اسلامی سفرا و کاردارهای سوئد و دانمارک را احضار کردند و مراتب شدید اعتراض خود را به آن‌ها ابلاغ نمودند.

سازمان ملل متحد در بیست و ششم ماه جولای قطعنامه‌ای را با توافق آرای اعضا تصویب کرد که در آن هر گونه اقدامات  خشونت‌آمیز علیه کتب مقدس محکوم شد.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا