بین الملل

تشدید تنش در هائیتی؛ پورتوپرنس میدان جنگ و بیمارستان غارت شد

حمله‌ تازه دارودسته‌های تبهکاری به بخش‌های مختلف پایتخت هائیتی، این کشور را در آستانه فروپاشی قرار داده است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در آستانه انتصاب شورای انتقالی در کشور پرالتهاب هائیتی، حمله دارودسته‌های تبهکار به «پورتوپرنس» پایتخت این کشور وارد فاز جدیدی شده است؛ به طوری که گفته می‌شود بخش درمان این کشور در آستانه فروپاشی قرار دارد!

رادیو «تله گلکسی» در شبکه اجتماعی «ایکس» با اشاره به شنیده شدن صدای انفجار از نزدیکی شهرداری پایتخت هائیتی، نوشت: منطقه «دِلماس» به میدان جنگ بین پلیس و باندهای مسلح تبدیل شده است. همچنین در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری نیز صدای تبادل آتش شنیده می‌شود.

در دو فایل صوتی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود و کاربران آن را به «جیمی باربیکیو چرایزر» سردسته خطرناک یکی از باندهای تبهکاری هائیتی نسبت داده‌اند، به نظر می‌رسد دستور به‌آتش کشیدن خانه‌ها و مناطق فقیرنشین پورتوپرنس(که خود باربیکیو زاده آنجاست) صادر می‌شود. همچنین رادیو «آر.اف.ام» گزارش داده است که باندهای تبهکار، به مرکز پزشکی دانشگاه هائیتی یورش و اموال آن را به غارت برده‌اند.

تشدید تنش و جنگ خیابانی در هائیتی در حالی است که پروتوپرنس خود را برای انتصاب شورای ۹ نفره به منظور انتقال قدرت از آریل هانری، نخست وزیر این کشور، مهیا می‌کند. هانری که هم‌اکنون خارج از هائیتی به سر می‌برد، ۱۱ اوریل متعهد شد که از سمتش استعفا کند.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که حدود ۹۰ درصد پایتخت هائیتی هم‌اکنون تحت کنترل ائتلافی از باندهای تبهکار موسوم به «Viv Ansanm/ زندگی مشترک» اداره می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا