بین الملل

تظاهرات مردم سودان در مخالفت با عادی‌سازی روابط با تل آویو

مردم سودان در اعتراض به سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به کشورشان و تصمیم مقامات خارطوم برای عادی سازی روابط با تل آویو تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مردم سودان امروز یکشنبه تظاهراتی را در شهر خارطوم در اعتراض به سفر «ایلی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به خارطوم و تصمیم دولت سودان به عادی سازی روابط با این رژیم برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در تظاهرات با سردادن شعارهایی هرگونه صلح و مذاکره با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و عادی سازی روابط با اشغالگران قدس را خیانت دانستند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات پلاکاردهایی با شعار «فلسطین فروشی نیست»، «الاقصی باور و عقیده است»، «خارطوم به قدس خیانت نمی کند» و «حاکمان خیانت کار نماینده ما نیستند» در دست داشتند.

این تظاهرات به دعوت ائتلاف «سودانی های مخالف عادی سازی روابط» که فوریه ۲۰۲۰ رسماً فعالیت خود را آغاز کرد، برگزار شد.

احزاب و جریان‌های سیاسی سودانی ضمن محکومیت تصمیم دولت برای عادی سازی رسمی روابط با تل آویو، تاکید کردند که به حمایت از ملت فلسطین و مسئله عادلانه آن ادامه می دهند و با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت خواهند کرد.

سودان در اکتبر سال ۲۰۲۰ از اراده خود برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط با آن در چارچوب توافقات با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا خبر داد که البته حذف نام این کشور از لیست سیاه کشورهای حامی تروریسم واشنگتن را شرط حرکت در این مسیر اعلام کرد.

پیوستن خارطوم به توافقات آبراهام مساله جدیدی نیست؛ چرا که این مساله در مکالمه تلفنی میان ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان در اکتبر سال ۲۰۲۰ مورد اشاره قرار گرفت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا