بین الملل

تعطیلات خونین در آمریکا با ۱۰ کشته و ۳۸ زخمی


در بحبوحه تعطیلات روز استقلال آمریکا، دست‌کم ۱۰ نفر در تیراندازی‌های کور در مناطق مختلف این کشور جان باختند و ۳۸ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های امنیتی ایالات متحده اعلام کردند که در آستانه تعطیلات چهارم ژوئیه (15 تیر ماه)، دست‌کم 10 نفر در تیراندازی‌های کور در فیلادلفیا، بالتیمور و فورت ورث کشته و 38 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که موج دیگری از تیراندازی در ایالات متحده، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را بر آن داشت که خواستار تصویب قوانینی به منظور کنترل حمل سلاح شوند.

پلیس محلی روز گذشته (سه‌شنبه) گزارش کرد که در فورت ورث پس از یک فستیوال محلی به منظور بزرگداشت تعطیلات روز استقلال آمریکا،  سه نفر در یک تیراندازی کور جان باختند و هشت نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در یک تیراندازی جداگانه در فیلادلفیا که شب دوشنبه به وقوع پیوست، پنج نفر جان خود را از دست دادند و دو نفر دیگر از جمله یک پسربچه دو ساله و یک پسربچه 13 ساله زخمی شدند که هر دو نفر از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

پلیس محلی فیلادلفیا توضیح داد که یک عامل مسلح مجهز به یک سلاح AR-15 به سمت عابران پیاده آتش گشود و یک فاجعه مرگبار را رقم زد.

تیراندازی‌های دوشنبه شب یک روز پس از آن به وقوع پیوست که در طوفانی از تیراندازی‌ها در یک مهمانی در بالتیمور، دست‌کم دو نفر کشته شدند و 28 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

طبق گزارش مقام‌های امنیتی، انگیزه‌های پشت پرده در هر سه حادثه تیراندازی نامشخص است.

به واسطه آزاد بودن حمل سلاح، ایالات متحده با انبوهی از تیراندازی‌های کور و حوادث مرتبط با خشونت سلاح مواجه است.

طبق آمار و ارقام جمع‌آوری شده توسط آرشیو خشونت‌های مرتبط با سلاح که تیراندازی کور را بعنوان رخدادی توصیف می‌کند که دست‌کم چهار نفر به جز عامل مسلح در تیراندازی کشته شوند، از آغاز سال 2023 تاکنون (بیش از 6 ماه)، بیش از 340 تیراندازی کور در ایالات متحده به وقوع پیوسته است.

بایدن روز گذشته، خشونت‌های مرتبط با سلاح در آمریکا را محکوم کرد و بار دیگر خواستار تشدید قوانین مرتبط با حمل سلاح در کشورش شد.

وی در این خصوص گفت: «ملت ما بار دیگر، موجی از تیراندازی‌های غم‌انگیز و بی‌معنی را تحمل کرد. از قانونگذاران جمهوری‌خواه می‌خواهم که تا برای اصلاحات عقلانی و جدی و معنادار به میز مذاکره بیایند».

طبق این گزارش، جمهوری‌خواهان کنگره به طور عمومی تلاش‌ها برای اصلاح قوانین مرتبط با ایمنی سلاح را مسدود کرده و مخالف تلاش بایدن برای بازگرداندن ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی مخالفند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که قربانیان تیراندازی در فیلادلفیا بین 15 تا 59 سال سن داشتند.

پلیس فورت ورث گفته است که در حادثه تیراندازی در این منطقه، تاکنون فردی بازداشت نشده است. در بالتیمور نیز پلیس گفته است که به دنبال چندین مظنون مرتبط با حادثه تیراندازی در این منطقه هستند.

جدیدترین حادثه تیراندازی در حول و حوش سالگرد تیراندازی کور پارک «هایلند» در نزدیکی شیکاگو به وقوع پیوست که در آن حادثه که سال گذشته رخ داد، هفت نفر در رژه روز استقلال ایالات متحده جان باختند و 48 نفر دیگر نیز زخمی شدند. در پی آن حادثه یک جوان 22 ساله بازداشت شد و به جرم 117 مورد قتل همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

پایان پیام/م


آگهی
دکمه بازگشت به بالا