بین الملل

تقدیر بایدن از پادشاه اردن برای برگزار نشست العقبه

رئیس جمهور آمریکا از پادشاه اردن برای برگزاری نشست العقبه بین فلسطین و اسرائیل تقدیر کرد.


به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا از «عبدالله دوم»، پادشاه اردن در پی برگزاری نشست العقبه تشکر و از نقش «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر در این نشست تقدیر کرد.  

«جیک سالیوان»، در بیانیه‌ای که در وب‌سایت رسمی کاخ سفید منتشر شد، اعلام کرد:  «ایالات متحده از تعهدات اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین برای کاهش تنش و جلوگیری از تشدید خشونت ها استقبال می‌کند».

سالیوان افزود: «ما می‌دانیم که این نشست نقطه شروعی است و کارهای زیادی وجود دارد که باید طی هفته‌ها و ماه‌های آتی برای ساخت آیده ای با ثبات و شکوف برای اسرائیلی ها و فلسطینی ها انجام شود. اجرای این مفاد امری حیاتی خواهد بود».

وی گفت که این نشست  در نوع خود برای نخستین بار در سال‌های اخیر برگزار شده است و دستاورد آن بیانیه العقبه است که طی آن تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل هر دومتعهد به توقف تشدید تنش و جلوگیری از خشونت‌های بیشتر شده اند و این نشان دهنده عزم هر دو طرف برای حرکت در مسیر صلحی عادلانه و پایدار است».

سالیوان همچنین بر مشارکت فعال آمریکا در این زمینه طی هفته‌های آتی از جمله پیگیری نشست شرم الشیخ مصر در ماه آینده میلادی تاکید کرد.

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا