بین الملل

تلاش مقامات آمریکا برای مقابله با دورزدن تحریم‌های ضدروسیه

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد برای مقابله با راه‌های دورزدن تحریم‌ها علیه روسیه، در روزهای آینده مقامات این کشور راهی اروپاو آسیای مرکزی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد «برایان نلسون»، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی و «الیزابت روزنبرگ»، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تأمین مالی تروریسم و جرایم مالی در روزهای آینده در دیدار با مقامات کشورهای اروپای مرکزی و آسیای مرکزی درباره راه‌های مقابله با دورزدن تحریم‌ها علیه روسیه رایزنی کنند.

نلسون از ۱۶ تا ۲۲ آ وریل (۲۸ فروردین تا ۲ اردیبهشت) به سوئد، ایتالیا، اتریش، و آلمان خواهد رفت و روزنبرگ از ۲۳ تا ۲۸ آوریل (۳ اردیبهشت تا ۸ اردیبهشت) با مقامات قزاقستان، قرقیزستان دیدار خواهد کرد.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفند پارسال، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال حجم زیادی از تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کردند.

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «نازی‌زدای» اوکراین و حمایت از افرادی اعلام کرد که «به مدت ۸ سال هدف قلدری و نسل‌کشی رژیم اوکراین در دونباس (در شرق اوکراین)» قرار گرفته‌اند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا