بین الملل

تلویزیون آمریکایی: اسرائیل دروغگوست

شبکه خبری NBC آمریکا، رژیم صهیونیستی را دروغگو توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، با توجه به برخی ادعاها و سلب مسئولیت از سوی رژیم صهیونیستی نسبت به فاجعه بمباران بیمارستان معمدانی در غزه، شبکه خبری NBC آمریکا اعلام کرد که فلسطینی‌ها سلاحی که بتواند چنین انفجار و تخریبی ایجاد کند در اختیار ندارند و به طور کلی اسرائیل سابقه دروغگویی و انداختن گناه بر گردن دیگران دارد.

پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به فاجعه بمباران بیمارستان معمدانی در غزه ابراز بی اطلاعی کرده بود و برخی منابع صهیونیست نیز فاجعه بمباران بیمارستان معمدانی را به انفجار موشک گروه‌های مقاومت نسبت داده بودند.

همزمان، گروه فلسطینی جهاد اسلامی ادعای رژیم صهیونیستی را رد کرد. سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با الجزیره ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه بمباران بیمارستان معمدانی در غزه در نتیجه شلیک ناموفق موشک این جنبش بوده، را به شدت رد کرد و آن را ادعایی باطل خواند.

بر اثر فاجعه بمباران بیمارستان معمدانی تا کنون بیش از ۵۰۰ شهروند غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. برخی منابع آمار شهدای فلسطینی در بمباران این بیمارستان را تا ۸۰۰ نفر نیز اعلام کرده‌اند.

از سوی دیگر، خبرنگار بی بی سی می‌گوید که با توجه به حجم انفجار بسیار سخت است که آن را چیزی جز موشک اسرائیلی بدانیم.

همچنین روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا اعلام کرد بمبی که با آن بیمارستان معمدانی در غزه مورد حمله قرار گرفت، بمب آمریکایی MK-84 بوده است.

بمب مارک 84 (Mark 84)، یک بمب سقوط آزاد چندمنظوره ساخت آمریکا است که حدود یک تن وزن داشته و قدرت تخریب بسیار بالایی دارد.

همزمان نیز «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در اولین واکنش به فاجعه بمباران بیمارستان معمدانی غزه توسط جنگنده‌های صهیونیستی مدعی شد که احساس خشم و ناراحتی عمیق دارم.

این در حالی است که بنا به اعلام منابع آمریکایی، سفر «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به اردن لغو شده و کاخ سفید اعلام کرد که بایدن سفر خود را به اردن پس از مشورت با پادشاه این کشور لغو کرده است. کاخ سفید با اشاره به اینکه بایدن راهی تل آویو شده، تاکید کرد که او کشتار فلسطینیان در بیمارستان غزه را صمیمانه تسلیت می‌گوید.

همزمان وزیر امور خارجه اردن هم اعلام کرد که نشست چهارجانبه فردا چهارشنبه در امان را لغو کردیم. وزیر خارجه اردن در گفتگو با الجزیره بیان کرد: «تصمیم گرفتیم این نشست چهارجانبه را لغو کنیم، زیرا واشنگتن قادر به اتخاذ تصمیم توقف جنگ نیست. این تصمیم با مشورت تشکیلات خودگردان و قاهره و رایزنی با واشنگتن اتخاذ شده است.» به گفته وزیر خارجه اردن بمباران بیمارستان معمدانی در غزه جنایتی وحشیانه است که به هیچ وجه نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد و سفر روز چهارشنبه رئیس جمهور آمریکا به اردن انجام نخواهد شد.

اردن هم در پی بمباران وحشیانه بیمارستان معمدانی در غزه در این کشور ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.

دیده‌بان حقوق بشر نیز اعلام کرد که کشتن بیش از ۵۰۰ نفر در بیمارستان معمدانی در غزه جنایتی غیر قابل توصیف است.

گروه‌های مقاومت در لبنان و یمن به جنایت بزرگ بمباران بیمارستان غزه واکنش نشان دادند.

انصار الله یمن در واکنش به بمباران بیمارستان معمدانی غزه گفت: «اسرائیل تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و تنها با زور و قدرت باید با آن تعامل کرد.»

حزب الله لبنان نیز اعلام کرد که جنایت بیمارستان معمدانی نقاب از چهره کریه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و همپیمانش واشنگتن برداشت. به گفته حزب الله، پیام ما واضح و روشن است، این روزی است که رخدادهای زیادی در پی آن در مسیر مقاومت و انتقام‌گیری از ظالمان خواهد آمد.

از سوی دیگر، تظاهرات یمنی‌ها در محکومیت کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در بیمارستان معمدانی غزه برگزار شده است.

ایران، عراق و لبنان در پی بمباران وحشیانه بیمارستان معمدانی در غزه و به خاک و خون کشیدن صدها فلسطینی بی‌گناه اعلام عزای عمومی کردند.

در لبنان نیز تظاهرات کنندگان علیه بمباران بیمارستان معمدانی در غزه در شهر بیروت، پرچم حماس و فلسطین را روی دیوار سفارت آمریکا برافراشتند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا