بین الملل

تلویزیون سوریه: انفجارهای مهیبی در پایگاه آمریکا در الحسکه رخ داد


تلویزیون سوریه شامگاه امروز پنجشنبه خبر داد که انفجارهای مهیبی در پایگاه آمریکا در جنوب الحسکه رخ داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری سوری شامگاه امروز پنجشنبه از وقوع انفجار در یکی از پایگاههای نظامیان آمریکا در این کشور خبر دادند.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از تلویزیون این کشور گزارش داد که چندین انفجار مهیب، پایگاه آمریکا در الشدادی را لرزانده است. الشدادی در جنوب استان الحسکه (شمال شرق سوریه) قرار دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک اما خبر داد که این انفجار در یکی از انبارهای مهمات نزدیک به پایگاه آمریکا در الشدادی رخ داده است. هنوز جزئیاتی درباره تلفات احتمالی یا علت انفجار منتشر نشده است.

منابع محلی حاضر در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه هم چندی پیش از شنیده شدن صدای چندین انفجار مهیب از داخل یکی از پایگاههای نظامیان تروریست آمریکایی خبر دادند.

این منابع گفتند که این انفجارها در پایگاه آمریکا در میدان نفتی «کونیکو» در شمال شرق استان دیرالزور رخ داد. میدان نفتی کونیکو، یکی از مناطق نفتی است که آمریکاییها در آن پایگاه غیر قانونی احداث کرده‌اند و تحت حفاظت بسیار شدید قرار داد. دولت سوریه بارها اعلام کرده است که به حضور غیر قانونی تروریستهای آمریکایی پایان خواهد داد.

به گفته این منابع، این انفجارها به خاطر چندین حمله راکتی بود که به این پایگاه صورت گرفت. در پی انفجارها، بالگردهای آمریکایی به صورت گسترده بر فراز این منطقه به پرواز درآمده‌اند.

آمریکا در سوریه ۲۸ پایگاه علنی دارد که بیشتر این پایگاهها در مناطق نفت‌خیز و گازی سوریه قرار دارد تا بتواند هر چه آسانتر منابع نفتی این کشور را غارت کند. کما اینکه به صورت هفتگی، خبرهایی درباره غارت نفت سوریه توسط آمریکا و انتقال آن به عراق منتشر می‌شود.

وزارت نفت سوریه هم در فوریه گذشته خبر داد که اشغالگران آمریکایی و مزدوران آنان، روزانه بیش از ۶۶ هزار بشکه نفت را سرقت می‌کنند. آمریکاییها این نفت سرقتی را در بازارهای سیاه کردستان عراق و ادلب به فروش می‌رسانند.

پنجم فروردین ماه جاری نیز چندین راکت به پایگاه ارتش اشغالگر آمریکا در میدان گازی کونیکو اصابت کرد. این حمله با ۸ راکت انجام شد که برخی از آنها در داخل این پایگاه و اطراف آن فرود آمدند. 

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا