بین الملل

تماس‌ها ادامه دارد/مبادله زندانیان ایران وآمریکا درگام اجرایی است

سخنگوی وزارت خارجه قطر مطرح کرد؛

سخنگوی وزارت خارجه قطر درباره احتمال مبادله زندانیان ایران و آمریکا در دوحه گفت: روند مبادله زندانیان بین واشنگتن و تهران هم‌اکنون در مسیر اجرایی شدن قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت خارجه قطر امروز سه‌شنبه اعلام کرد، تفاهم نامه مبادله زندانیان بین واشنگتن و تهران که با میانجیگری دوحه در حال انجام است، وارد فاز اجرایی خود شده، اما اظهارنظر برای مکان مبادله زندانیان همچنان زود است اطلاع رسانی شود.

وبگاه «العربی الجدید» قطر نوشت ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر در نشست هفتگی خود اعلام کرد، روند مبادله زندانیان بین واشنگتن و تهران اکنون وارد فاز اجرایی خود شده است.

سخنگوی وزارت خارجه قطر در نشست رسانه‌ای و در حضور خبرنگاران افزود: قطر همچنان در موضوع مبادله زندانیان و مبادله مالی در حال نقش آفرینی است و تماس‌های خود را طرف‌های مختلف برای اجرایی شدن تفاهم نامه و آزادی زندانیان در کنار آزادسازی پول‌های ایرانی در بانک‌ها ادامه می‌دهد.

وی درباره احتمال انجام این مبادله در دوحه و نیز در رابطه با انتقال پول‌های ایران به بانک‌های قطری نیز تاکید کرد، هنوز برای طرح این موارد زود است و در شرایط مناسب و مقتضی درباره این موضوعات نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا