بین الملل

تهدید مصر درباره توقف میانجیگری بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان


رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که در دومین روز تجاوز به جنین، مصر، رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که میانجیگری میان تل‌آویو و گروه‌های فلسطینی را متوقف می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی، امروز (سه‌شنبه، ۴ جولای)، اعلام کردند که مصر در واکنش به تداوم حمله همه‌جانبه به جنین در کرانه باختری، تهدید کرده است که میانجیگری میان تل‌آویو و گروه‌های فلسطینی را متوقف خواهد کرد.

تجاوز گسترده و همه‌جانبه رژیم صهیونیستی از بامداد روز دوشنبه (۳ جولای) آغاز شده و همچنان ادامه دارد. تجاوزی که علاوه بر ویرانگری بی‌سابقه در جنین و اسارت ۱۲۰ فلسطینی، موجب شهادت ۱۰ نفر و مجروحیت ۱۰۰ نفر شده که حال ۲۰ نفر از آنها وخیم گزارش می‌شود.

المیادین نوشت: در دومین روز تجاوز گسترده رژیم صهیونیستی به جنین، رسانه‌‌های صهیونیستی، از این تهدید جدی قاهره خبر و گزارش دادند: مصر،امروز،  تهدید کرد است که در صورت عدم توقف حمله به جنین، فعالیتهای میانجیگری خود میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی را متوقف کند.

بر اساس این گزارش، و قاهره خشم خود را از عملیات اسرائیل در جنین، «که با نتایج اجلاس شرم‌الشیخ و عقبه مغایرت دارد» ابراز کرد و به تل‌آویو هشدار داد که این عملیات «وضعیت امنیتی در اراضی فلسطینی را به خطر می اندازد».

زارت امور خارجه مصر، ظهر امروز (دوشنبه)، در ارتباط با حمله رژیم صهیونیستی به شهر جنین در شمال کرانه باختری بیانیه صادر کرد.

تجاوز همه‌جانبه زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به جنین از بامداد امروز آغاز شده و طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنان ادامه خواهد داشت. تجاوز رژیم صهیونیستی به شهر جنین تا لحظه انتشار این گزارش به شهادت ۷  فلسطینی و مجروحیت ده‌ها نفر منجر شده است. 

وزارت امور خارجه مصر، ظهر روز گذشته نیز به‌شدت حمله رژیم صهیونیستی به شهر جنین را محکوم کرد و خواستار توقف کارشکنی‌ها در کرانه باختری شد.

در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: «مصر بر رد کامل تجاوزات و ورودهای غیرقانونی مکرر اسرائیل به کرانه باختری طی شب [گذشته] برای بار دوم در کمتر از دو هفته تاکید می‌کند. این اقدام منجر به قربانی شدن تعدادی غیرنظامی بی‌گناه به دنبال استفاده  بیش‌ازحد و کورکورانه از زور و نقض آشکار احکام حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های بین‌المللی شده است.»

 وزارت امور خارجه مصر همچنین درباره خطرات بزرگ اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی و تبعات آن از جمله تشدید تنش و افزایش درد و رنج مردم فلسطین و تضعیف تلاش‌های قاهره و شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور کاهش تنش در اراضی اشغالی فلسطین هشدار داد.

قاهره در پایان از بازیگران اصلی و مؤثر در سطح جهانی خواست که وارد عمل شوند و به کارشکنی‌ها در فلسطین اشغالی پایان دهند و زمینه لازم برای حفاظت از مردم فلسطین را فراهم کنند.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا