بین الملل

توافق ایران و عربستان به تقویت ثبات منطقه کمک می‌کند

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس:

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، توافق میان ایران و عربستان مبنی بر ازسرگیری روابط دیپلماتیک را یکی از عوامل تأثیرگذار بر ثبات منطقه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جاسم البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد: تمام کشورهای حوزه خلیج فارس، از عادی سازی روابط میان ایران و عربستان استقبال کردند.

وی اضافه کرد: عادی سازی روابط میان تهران و ریاض، در تقویت ثبات منطقه، نقش ایفا می‌کند. ما تمایل داریم مذاکرات عمیقی با ایران در چارچوب قوانین بین المللی انجام دهیم.

البدیوی در ادامه افزود: موضوع اقتصاد کشورهای حوزه خلیج فارس، مهم‌ترین و بزرگترین چالش پیش روی ما را ایجاد می‌کند. ما برای تقویت عوامل دستیابی به رشد اقتصادی، تلاش می‌کنیم.

وی بیان کرد: یک اراده آشکار و مشخص میان رهبران این کشورها برای تحقق رشد اقتصادی وجود دارد. در خصوص عراق نیز باید بگویم که ما از طرح‌هایی اصلاحاتی در این کشور حمایت کرده و با مسئولان عراقی در خصوص راه‌های حمایت از این طرح‌ها، گفتگو می‌کنیم.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بیان کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس، خواهان تحقق آرامش و آتش بس در سودان و دور نگه داشتن مردم این کشور از دایره جنگ و درگیری هستند. ما از تلاش‌ها برای آتش بس در سودان به ویژه طرح عربستان و آمریکا در این خصوص حمایت می‌کنیم.

وی درباره اوضاع یمن نیز گفت: ما آماده کمک رسانی به یمنی‌ها برای حل بحران این کشور هستیم، البته اگر اراده و میل واقعی و جدی میان آنها برای حل بحران وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس، خواهان داشتن روابط متعادل با تمام شرکای خود هستند. آنها معتقدند که مسأله صادرات غلات، باید از دایره درگیری و جنگ دور نگه داشته شود. ما به صورت طولانی مدت با طرف روس در خصوص اهمیت تمدید توافقنامه صادرات غلات، رایزنی کرده‌ایم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا