بین الملل

توافق همکاری ۶ کشور ناتو روی نسل آتی بالگردها

شش کشور عضو ائتلاف ناتو در نشست بروکسل با حضور وزاری دفاع، یک یادداشت تفاهم برای همکاری مشترک روی یک بالگرد نسل‌ آتی منعقد کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه دیفنس نیوز، براساس بیانیه ناتو، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند و انگلیس ۲۶.۷ میلیون یورو یا تقریباً ۲۸ میلیون دلار برای پروژه نسل بعدی قابلیت روتورکرافت (NGRC) متعهد می‌شوند. کانادا احتمالاً یک کشور ناظر خواهد بود.
در بیانیه این کشورها آمده است: اعضای شرکت‌کننده به منظور همکاری در این صنعت با تعهد به بررسی چگونگی انطباق نیازهایشان با تازه‌ترین فناوری در این بازار کارشان را آغاز می‌کنند و به دنبال گزینه‌هایی نظیر نیروی محرکه هیبریدی یا برقی، طراحی سیستم باز سیستماتیک و ارائه سیستم پرواز بهبودیافته هستند.   
الکس ویلمن، حامی توانمندسازی هوانوردی رزمی در اداره پروژه‌های آینده‌نگری انگلیس در نمایشگاه تجارت دفاعی یوروسیتری (Eurosatory) به دنبال امضای این توافق گفت: با ورود به فاز مفاهیم، الزامات طبق تهدیداتی که قرار است ما در سطح جهانی با آن مواجه شویم، تعریف می‌کند.  
این کشورها به دنبال بهبود برد و سرعت یک هلی‌کوپتر با ارتفاع متوسط، توانایی عملیات در سناریوی جنگ الکترونیک و انواع ویژگی‌های دیگر هستند که طی دو تا سه سال آینده مشخص خواهند شد. ماموریت‌های پیش‌بینی شده شامل حمل و نقل، تخلیه پزشکی، جستجو و نجات و حمله است.
هلند جدیدترین کشوری است که وارد برنامه پروژه نسل بعدی قابلیت روتورکرافت می‌شود؛ فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا و انگلیس پیشتر در اواخر ۲۰۲۰ تمایل برای همکاری خودشان را اعلام کرده بودند. بسیاری از این کشورهای مشارکت‌کننده شاهد پایان عمر مورد انتظار بالگردها خواهند بود و هدف این است که تا سال ۲۰۳۵ هواپیماهایی را جایگزین آنها کنند.
هواپیمای جدید باید بدون سوختگیری مجدد بیش از ۱۶۵۰ کیلومتر برد داشته باشد و هدف آن ۸ ساعت ماموریت و ظرفیت بار بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰ کیلوگرم باشد.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا