بین الملل

توافق گروه- ۷ برای ارائه ۵۰ میلیارد دلار دارایی‌ روسیه به اوکراین

سران گروه- ۷ توافق کردند تا از محل سود سرمایه‌گذاری دارایی‌های مسدود شده روسیه، ۵۰ میلیارد دلار به اوکراین کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، به نظر می رسد که سران کشورهای عضو گروه- ۷ (G۷) در نشست خود که تا ساعاتی دیگر در ایتالیا آغاز می شود در خصوص برنامه هایی برای اعطای ۵۰ میلیارد دلار به اوکراین حاصل از سود سرمایه‌گذاری دارایی های مسدود شده روسیه در اروپا به توافق برسند.

بر اساس اعلام این رسانه، سران گروه- ۷ نشست سالانه خود را امروز پنجشنبه آغاز می‌ کنند و به دنبال ۲ برابر کردن حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه و ارائه چهره‌ ای متحد در رویارویی با فعالیت های سیاسی و اقتصادی چین هستند.

براساس اعلام این خبرگزاری، توجه به تحولات غرب آسیا، مهاجرت و هوش مصنوعی (AI) در دستور کار فشرده اجلاس سران که از امروز آغاز و تا شنبه هفته آتی در جنوب ایتالیا ادامه خواهد یافت، قرار دارد.

روزنامه تلگراف در این ارتباط اعلام کرد: توافق بر سر کمک مالی ۵۰ میلیارد دلاری پس از آن حاصل شد که اوکراین در بهار امسال در میدان نبرد با روسیه نه تنها به دستاوردهای جدیدی دست نیافت، بلکه اراضی بیشتری از این کشور به تصرف نیروهای روسیه درآمد.

از سوی دیگر، در حالیکه کشورهای غربی حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های روسیه را مسدود کرده‌ اند، تنها می‌ توانند به درآمد حاصل از صندوق هایی دسترسی داشته باشند که منشعب از عایدات دارایی‌ های مسدود شده مسکو باشد.

کشورهای عضو گروه- ۷ شامل آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلیس و ژاپن هستند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا