بین الملل

تورم در انگلیس رکورد زد

طی چهل سال اخیر؛

مرکز ملی آمار انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور در ماه مه شاهد افزایش بی سابقه ۹.۱ درصدی بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مرکز ملی آمار کشور انگلیس امروز چهارشنبه گزارش داد که تورم سالانه این کشور در ماه مه به رقم ۹.۱ درصد افزایش یافته است که از ۴۰ سال گذشته تا کنون بی سابقه بوده است.

در بیانیه منتشر شده این مرکز آمده است: شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ۱۲ ماهه منتهی به ماه مه ۲۰۲۲ از ۹ درصد در ماه آوریل، به ۹.۱ درصد افزایش یافت.

رقم مذکور بالاترین رکورد از سال ۱۹۸۲ است. در آن زمان، افزایش قابل توجه قیمت نفت باعث موج بزرگ تورم در سراسر جهان شد و اقتصاد انگلیس دچار رکود شد.

روز گذشته نیز شرکت خدمات خودروسازی انگلیس اعلام کرد که قیمت سوخت در این کشور رکورد تازه ای را به ثبت رسانده است.

طبق اعلام این شرکت انگلیسی، متوسط قیمت بنزین با افزایش دوباره رکورد جدید ۲.۳۲ دلار در لیتر را ثبت کرد. افزایش پیاپی قیمت بنزین در ۵ هفته اخیر در انگلیس، رکورد بی سابقه‌ای را از لحاظ افزایش قیمت انرژی بر جا گذاشته است.

همچنین سخنگوی این شرکت در گزارشی اعلام کرد قیمت گازوئیل نیز متأثر از افزایش قیمت بنزین، به قیمت جدید ۱۹۶.۱ پنس در لیتر رسیده است.

همزمان با افزایش بی سابقه تورم در انگلیس، نرخ های بالا کالا و خدمات در آمریکا نیز بالاترین رقم خود را از دهه ۱۹۸۰ به ثبت رسانده و در ماه گذشته به ۸.۶ درصد رسیده است. همه این ها در حالی است که همزمان با شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در ۵ اسفند سال گذشته، آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی و متحدان غرب شان تحریم هایی را برضد روسیه اعمال کردند.

اثر این تحریم بر اقتصاد جهانی باعث شده است که خود این کشورها دچار مشکلات اقتصادی عدیده گردند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا