بین الملل

توضیحات «آل ثانی» درباره جنگ غزه و تکرار ادعاهای بی‌اساس «بلینکن»

در کنفرانس خبری «بلینکن» و «آل ثانی» مطرح شد؛

نخست‌وزیر قطر و وزیر امور خارجه آمریکا کنفرانس خبری مشترکی را در خصوص مسائل مرتبط با جنگ غزه برگزار کردند و به پرسش‌های خبرنگاران در این خصوص پاسخ دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند و نقطه نظرات خود را در این خصوص بیان کردند.

«آل ثانی» در این کنفرانس خبری مشترک گفت: ما پاسخی را که از سوی حماس و دیگر گروه‌ها در خصوص توافق پیشنهادی دریافت کردیم مورد بررسی قرار دادیم. ما در قطر به از بین‌بردن فاصله‌ها و نزدیک‌کردن طرف‌ها به یکدیگر برای دستیابی به آتش‌بس متعهد هستیم.

وی افزود: ما برای همگان این پیام را داریم که با از دست‌دادن هر روز، جان‌ها و بی‌گناهان بیش‌تری را از دست می‌دهیم. ما از قطعنامه شورای امنیت که دستور به آتش‌بس در نوار غزه داده استقبال و حمایت می‌کنیم. راه حل دائمی همان راه حل عادلانه برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس است.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس خبری مشترک بدون اشاره به مخالفت مداوم رژیم صهیونیستی با برقراری آتش‌بس در نوار غزه و کشتار هزاران غیرنظامی بی‌گناه در این باریکه از سوی صهیونیست‌ها مدعی شد: حماس خواهان اجرای تغییرات بسیاری در توافق پیشنهادی است که برخی از آن‌ها پذیرفتنی و برخی ناپذیرفتنی است. اسرائیل این پیشنهاد را به شکل کنونی پذیرفته اما حماس آن را رد کرده است.

بلینکن در ادامه ادعاهای خود بدون اشاره به نسل‌کشی فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی گفت: ما بررسی و نظارت خواهیم کرد که آیا حقوق بشر بین‌الملل از سوی اسرائیل یا هر طرف دیگری در این جنگ نقض شده است یا خیر. عزم ما بر آن است که اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی و اصول نزاع برای حمایت از غیرنظامیان پایبند باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: ما در هفته‌های پیشرو ایده‌هایی را در خصوص چگونگی اداره غزه پس از جنگ ارائه خواهیم داد. به حماس اجازه داده نخواهد شد که سرنوشت و آینده این منطقه را رقم بزند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا