بین الملل

توضیح بحرین درباره استقرار افسر ارشد رژیم صهیونیستی در منامه


وزارت خارجه بحرین اعلام کرد که استقرار یک افسر ارشد اسرائیلی در منامه، در چارچوب ترتیبات مربوط به یک ائتلاف بین‌المللی است.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه بحرین امروز اعلام کرد که ماموریت افسر ارشد رژیم صهیونیستی که قرار است به صورت دائم در بحرین مستقر شود، در چارچوب ترتیبات مربوط به یک ائتلاف بین‌المللی خواهد بود.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» در بیانیه منتشرشده از سوی وزارت خارجه بحرین آمده است: «آنچه درخصوص استقرار یک افسر ارشد اسرائیلی در رسانه‌های خارجی بازتاب داده می‌شود، در چارچوب ترتیبات مربوط به یک ائتلاف بین‌المللی با مشارکت سی و چهار کشور می‌باشد».

در ادامه این بیانیه ادعا شده است که ماموریت این ائتلاف بین‌المللی تامین آزادی دریانوردی در آب‌های سرزمینی منطقه، حفاظت از تجارت بین‌المللی و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم در منطقه خواهد بود.

پیش از این رسانه‌های عبری اعلام کرده بودند که طی روزهای آینده یک افسر ارشد از نیروی دریایی رژیم صهیونیستی برای استقرار در کشور بحرین تعیین خواهد شد؛ و این افسر علاوه بر  ارتباط با نیروهای امنیتی منامه، نقش ارتباط با ناوگان پنجم آمریکا را [که مقر فرماندهی آن در بحرین قرار دارد] بر عهده خواهد داشت.

این منابع خبری افزودند که کشور بحرین و رژیم صهیونیستی در این خصوص، یک توافق‌نامه رسمی را باهدف استقرار این افسر ارشد از نیروی دریایی تل‌آویو به صورت «دائم» امضا کرده‌اند.

این توافق در حالی بین منامه و تل‌آویو امضا شده است که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هفته قبل سفری به بحرین داشت؛ وی طی این سفر با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین و «سلمان بن حمد» ولی‌عهد این کشور در منامه دیدار کرده بود.

بنی گانتز همچنین یک روز قبل از این دیدارها ضمن بازدید از ناوگان پنجم دریایی ارتش آمریکا در بحرین، با «برد کوپر» فرمانده این ناوگان نیز گفت‌وگو داشت؛ دیداری که بدون اطلاع قبلی صورت گرفت.

انتهای پیام/م


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا