بین الملل

توقف پخش پیام‌های رادیویی برای جاسوس‌های کره شمالی در کره جنوبی

در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین دو کره، رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی فعالیت یک ایستگاه رادیویی و پخش پیام‌های رمزگذاری‌شده با جاسوس‌های خود در کره جنوبی را متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، کره شمالی به شدت اقدام‌های خود برای انحلال سازمان‌های بین‌کره‌ای افزوده و ظاهراً فعالیت یک ایستگاه رادیویی را متوقف کرده است؛ رادیویی که پیش از این برای ارسال پیام‌های رمزگذاری‌شده برای جاسوس‌های خود در کره جنوبی استفاده می‌شد.

ظاهراً دولت کره شمالی از روز شنبه پخش رادیو دولتی پیونگ یانگ را متوقف و دسترسی به وب‌سایت آن را نیز مسدود کرده است.

این اقدام کره شمالی پس از آن صورت می گیرد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ماه گذشته در بحبوحه افزایش تنش های فرامرزی، دستور «تعدیل و اصلاح» سازمان های مسوول پیشبرد امور بین کره‌ای را صادر کرد.

«رادیو پیونگ یانگ» به پخش مجموعه‌ای از اعداد مرموز مشهور است که گمان می‌رود پیام‌های رمزگذاری‌شده باشند برای هدایت جاسوس‌ها و عوامل خود در کره جنوبی.

کره شمالی در سال ۲۰۰۰ هنگامی که نخستین نشست تاریخی بین دو کره برگزار شد، پخش این پیام‌ها را متوقف کرد، اما در سال ۲۰۱۶ دوباره پخش آنها را از سرگرفت.

آن‌گونه که خبرگزاری مرکزی کره گزارش داده، کره شمالی همچنین روز شنبه اعلام کرد که اخیراً نشستی برگزار کرده تا درباره انحلال سازمان‌های مسوول تبادل‌های غیرنظامی با کره جنوبی تصمیم‌گیری کنند.

به نوشته خبرگزاری مرکزی کره، تمام سازمان‌های مربوطه از جمله «کمیته طرف شمالی برای اجرای بیانیه مشترک ۱۵ ژوئن»، «مرکز شمالی ائتلاف پان- ملی برای اتحاد مجدد کره»، «شورای مشورتی برای آشتی ملی» و «شورای اتحاد مجدد ملت دانگون» بازتنظیم خواهند شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا