بین الملل

تونس در سوریه سفیر تعیین می‌کند


رئیس جمهور تونس امروز دوشنبه به وزارت خارجه این کشور دستور داد که اقدامات مربوط به تعیین سفیر در دمشق را آغاز کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، قیس سعید رئیس جمهور تونس شامگاه امروز دوشنبه بار دیگر بر لزوم تعیین سفیر این کشور در سوریه تأکید کرد و این امر را ضروری خواند.

شبکه خبری الجزیره به نقل از ریاست جمهوری تونس گزارش داد، سعید به وزارت خارجه تونس دستور داده است اقدامات مربوط به تعیین سفیر در دمشق را آغاز کند.

وی همچنین تأکید کرد که مواضع تونس در خارج از این کشور، برگرفته از اراده ملت این کشور در داخل تونس است.

رئیس جمهور تونس در اسفند ماه گذشته هم گفته بود که هیچ توجیهی وجود ندارد تونس در سوریه سفیر نداشته باشد و بالعکس. وی همچنین تأکید کرد که تونس با حکومت سوریه تعامل خواهد داشت.

سعید با بیان اینکه برخی کشورها از آغاز قرن بیستم در پی تجزیه سوریه بوده‌اند، تصریح کرد: سوریه هیچ گاه اجازه این کار را به این کشورها نداد.

در مارس گذشته هم، وزرای خارجه تونس و سوریه با هم به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند و گفتند که تمایل دارند روابط دوجانبه را به مسیر عادی خود بازگردانند. در این گفت‌وگو مقرر شد که سطح نمایندگی دیپلماتیک در دو کشور ارتقا یابد.

تونس در فوریه ۲۰۱۲ روابط خود را با سوریه قطع کرده بود. در آن زمان، منصف المرزوقی رئیس جمهور وقت تونس، سفیر سوریه را اخراج کرده بود، ولی اکنون بسیاری از کشورهای عربی به سرعت در حال از سرگیری روابط خود با دولت سوریه هستند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا