بین الملل

تیراندازی در تل‌آویو؛ یک اسرائیلی به شدت زخمی شد


منابع صهیونیستی خبر دادند که به دنبال تیراندازی در یکی از خیابانهای تل‌آویو، یک اسرائیلی به شدت زخمی شده و وضعیت وی خطرناک اعلام شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع صهیونیستی امروز یکشنبه خبر دادند که در ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت محلی در یکی از خیابانهای تل‌آویو تیراندازی رخ داده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از مراکز پزشکی صهیونیستی گزارش داد که در جریان این تیراندازی یک مرد ۶۳ ساله به ضرب گلوله زخمی شده و در بیمارستان ایخلیوف در تل‌آویو بستری شده است.

یدیعوت خبر داد که این شهرک‌نشین اسرائیلی وضعیت خطرناکی دارد و گزارشهای اولیه حاکی از این است که این تیراندازی جنایی است، ولی هنوز تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

به گزارش این روزنامه، نیروهای پلیس صهیونیستی هم اکنون در محل حادثه حضور دارند و عملیات گسترده‌ای را برای یافتن مجری این عملیات آغاز کرده‌اند. صهیونیستها خیابانهای اطراف این محل را نیز بسته‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی، بعدازظهر روز شنبه هفته گذشته، از تیراندازی در منطقه حواره در شمال کرانه باختری خبر دادند. عامل یا عاملان این تیراندازی پس از شلیک به سمت دو شهرک‌نشین محل را ترک کردند. رژیم صهیونیستی تا لحظه انتشار این گزارش نتوانسته آن‌ها را شناسایی و دستگیر کند.

تعداد زیادی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی خیابان‌های منتهی به محل عملیات را مسدود کردند و به افراد اجازه ورود ندادند.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک مقام نظامی گزارش داده بودند که این عملیات به صورت دقیق و برنامه‌ریزی‌شده‌ انجام شد و مجریان عملیات پس از تیراندازی از یک خودروی در حال حرکت محل را ترک کردند. در این عملیات ۲ صهیونیست به هلاکت رسیدند.

«کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)،‌ روز گذشته مسئولیت عملیات اخیر در حواره (شمال کرانه باختری) را برعهده گرفت.

«یوسی یهوشع» خبرنگار حوزه نظامی یدیعوت درباره افزایش عملیاتهای مبارزان فلسطینی گفت: «سال ۲۰۲۳ به سخت‌ترین سال پس از انتفاضه دوم تبدیل شده است». او همچنین نوشت که تاکنون از ابتدای سال جاری ۳۴ اسرائیلی در عملیات‌های مختلف فلسطینی‌ها کشته شده‌اند. همچنین به طور میانگین روزانه ۲۰۰ هشدار امنیتی برای شهرک‌نشینان صادر می‌شود که موجب شده است در سطح وسیعی زندگی آن‌ها مختل شود(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا