بین الملل

جاه‌طلبانه‌ترین رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین از سال ۱۹۹۱ برگزار می‌شود

جاه‌طلبانه‌ترین رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین از سال ۱۹۹۱ برگزار می‌شود


واشنگتن پست گزارش داد که فیلیپین و ایالات متحده در حال آماده شدن برای برگزاری رزمایش نظامی «بالیکاتان»، ‌در هفته آینده با شرکت ۱۶ هزار سرباز هستند.

به گزارش ایلنا، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که فیلیپین و ایالات متحده در حال آماده شدن برای برگزاری رزمایش نظامی «بالیکاتان»، ‌در هفته آینده با شرکت ۱۶ هزار سرباز هستند.

این روزنامه به نقل از مقامات آگاه اعلام کرد: «برای اولین بار از آغاز رزمایش سالانه در سال ۱۹۹۱، فیلیپین و ایالات متحده تمرینات دریایی مشترکی را در فاصله بیش از ۱۲ مایل دریایی (۲۲ کیلومتر) از آب‌های سرزمینی فیلیپین انجام خواهند داد، و به ویژه در بخش‌هایی از دریا که چین ادعای مالکیت آن را دارد.»

این روزنامه با بیان اینکه مانورهای «بالیتاکان»، سه هفته به طول خواهد انجامید، خاطرنشان کرد: «در چارچوب یکی از عملیات‌های این مانور، نیروهای آمریکاییفیلیپینی کنترل دو جزیره در امتداد سواحل غربی و شمالی فیلیپین را به دست خواهند گرفت.‌ سپس سامانه هیمارس برای اجرای رزمایش با مهمات جنگی به آنها منتقل می‌شود. کشتی‌های فیلیپینی همچنین از سیستم موشکی خریداری‌شده اخیر برای حمله به یک کشتی مستعمل استفاده خواهند کرد. پیش بینی می شود برخی از مراحل این مانور با حضور فرانسه و استرالیا برگزار شود.»

 

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا