بین الملل

جدیدترین موضع‌گیری وزیر خارجه سوریه درباره غزه

وزیر خارجه سوریه اعلام کرد: طی دو هفته گذشته اسراییل سه هزار کودک را کشته است و نیمی از منازل غزه را ویران کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه اعلام کرد: اشغالگران اسراییلی همه جنایاتی که فاشیست ها در جنگ جهانی دوم مرتکب شدند را مرتکب شدند.

وی افزود: دیری نمی‌گذرد که کسانی که با بیانیه بالفور از «اسراییل» حمایت کردند یا در سازمان ملل رای به رسمیت شناختن این موجودیت دادند، از جنایتی که در حق کشورهای خود کل بشریت مرتکب شدند، پشیمان می شوند.

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: طی دو هفته اخیر، اسرابیل سه هزار کودک را کشته است و نیمی از منازل غزه را ویران کرده است. این رژیم آب، دارو، برق، ارتباطات و اینترنت را قطع کرده است تا جنایات جنگی و جنایات ضدبشری که علیه ساکنان غزه مرتکب شده و خواهد شد، را کتمان و سانسور کند.

المقداد افزود: اسراییل به جای اینکه حافظ منافع کشورهای غربی استعمارگر در این منطقه باشد، به باری اخلاقی، نظامی، سیاسی، مالی، اقتصادی و انسانی بر این کشور تبدیل شده است.

وی بیان کرد: سازمان مللی که برای مدت طولانی تصویری درخشان از اسراییل ارائه داده است، هم اکنون از اعتبار دبیر کل سازمان بین الملل در برابر اهانتی که ولگردی صهیونیست به نام سفیر و نماینده رژیم فاشیست کرده است، دفاع کند و خطاب به این ولگرد بگوید: چه جنایاتی را فاشیست ها در جنگ جهانی دوم مرتکب شدند که اسراییل آنرا مرتکب نشده است؟

آگهی
دکمه بازگشت به بالا