بین الملل

جدیدترین موضع گیری مشاور امنیت ملی عراق درباره اردوگاه الهول

قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق امروز سه شنبه در دیدار سفیر آلمان در بغداد با او به موضع گیری درباره اردوگاه الهول پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق امروز سه شنبه در دیدار سفیر آلمان در بغداد با او به موضع گیری درباره اردوگاه الهول پرداخت.

وی تاکید کرد: عراق همه کشورهای جهان را به خارج کردن اتباع خود از اردوگاه الهول تشویق می‌کند چرا که این اردوگاه به مرکز پرورش تروریست‌ها و رشد اندیشه‌های افراطی تبدیل شده است.

الاعرجی در دیدار مارتین بیگر، سفیر آلمان در بغداد درباره مناسبات دوجانبه بغداد و برلین، راهکارهای تقویت آن در راستای منافع مشترک، تقویت همکاری و شراکت در زمینه مبارزه با تروریسم و تحولات جنگ روسیه و اوکراین رایزنی کرد.

الاعرجی تصریح کرد: عراق به همکاری با سازمان ملل و نهادهای بشردوستانه برای پایان دادن به پرونده اردوگاه الهول ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: بغداد همه کشورها را به خارج کردن اتباع خود از این اردوگاه تشویق می‌کند چرا که به مرکز پرورش تروریست‌ها و رشد اندیشه‌های افراطی تبدیل شده است و اقدام آلمان در خارج کردن اتباع خود گامی است که دیگر کشورها را به انجام این کار تشویق می‌کند.

از سوی دیگر، سفیر آلمان با تاکید بر اهتمام جامعه جهانی به حمایت از راهبرد عراق درخصوص پرونده اردوگاه الهول، گفت: آلمان تاکنون ۱۵۰ زن و کودک آلمانی را از اردوگاه الهول خارج کرده و به کشور بازگردانده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا