بین الملل

جزئیاتی از تجاوز امشب موشکی صهیونیست‌ها به سوریه

منابع دولتی سوریه در تکمیل جزئیات این تجاوز اعلام کرد که در تجاوز موشکی امشب رژیم صهیونیستی به خاک سوریه مواضعی در اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق هدف قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تلویزیون دولتی سوریه با تأیید حملات امشب تجاوز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حریم هوایی سوریه از مقابله پدافند ارتش با جنگنده‌های رژیم اشغالگر قدس در حومه دمشق خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک بامداد دوشنبه به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) اعلام کرد که در پی تجاوز شبانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از ناحیه بلندی‌های اشغالی جولان به حریم هوایی سوریه، پدافند ارتش به این تجاوزات پاسخ داده است.

بر پایه این گزارش، منابع دولتی سوریه در تکمیل جزئیات این تجاوز اعلام کرد که در تجاوز موشکی امشب رژیم صهیونیستی به خاک سوریه حداقل یک فروند موشک به مواضعی در اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق اصابت کرده است.

منابع محلی سوری اعلام کردند که در پی این حملات به حومه دمشق، آمبولانس‌ها و نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند.

سانا به نقل از یک مقام نظامی سوریه نوشت: «حملات رژیم صهیونیستی از سمت جولان اشغالی صورت گرفته و پدافند هوایی ما موشک‌های متجاوز را رهگیری و تعدادی از آنها را ساقط کرد و خسارت مادی محدودی نیز وارد شد».

در همین راستا، گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» مدعی شد که رژیم صهیونیستی در دو نوبت حمله موشکی یک سایت «پدافند هوایی» ارتش سوریه در مجاور روستای «حفیر الفوقا» واقع در ۳۵ کیلومتری شمال دمشق و نواحی مجاور فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف قرار داده است.

منابع محلی سوریه زمان تجاوز موشکی رژیم اشغالگر قدس به حومه دمشق را ساعت ۲۳.۴۵ بامداد به وقت محلی گزارش دادند که با مقابله پدافند هوایی ارتش سوریه دفع شد.

پیش از این نیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اهدافی در فرودگاه بین‌المللی حلب و منطقه «السفیره» حمله کردند که بر اثر این حملات، باند فرودگاه به‌دلیل آسیب دیدن، غیرفعال شد.

پدافند هوایی ارتش سوریه برای هفدهمین بار در سال جاری است که حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این کشور را دفع کرده است.

دولت سوریه در بیانیه‌ها و نامه‌هایی که برای سازمان ملل متحد نوشته حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این کشور را محکوم کرده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا