بین الملل

جلالی: ایران منتظر نظرات نهایی روسیه در مورد «توافقنامه همکاری جامع» است


سفیر کشورمان در روسیه تاکید کرد که ایران منتظر نظرات نهایی مسکو درباره توافقنامه همکاری‌های جامع میان دو کشور است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو روز جمعه در یک نشست خبری درباره معاهده جامع دوجانبه اظهار نظر کرد و گفت: ایران منتظر نظرات نهایی مسکو درباره این معاهده قبل از امضای آن است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، جلالی در این زمینه افزود: البته ما از طرق مختلف روابط خود را با روسیه به روز نگه می‌داریم. یکی از این راهها توافق همکاریهای جامع است. این معاهده همه حوزه‌ها را پوشش می‌دهد؛ سیاست، امنیت، فرهنگ، دفاع و حوزه‌های دیگر… ما تبادلاتی داشتیم و جمهوری اسلامی ایران دیدگاههای خود را به فدراسیون روسیه منتقل کرده است. اکنون منتظر دوستان و همکاران روسی خود هستیم تا مواضع و دیدگاههای خود را بیان کنند.

سفیر ایران در روسیه اضافه کرد، پس از آن، این معاهده برای امضای مقامات عالی تهران و مسکو ارائه می‌شود و همچنین باید در پارلمانهای دو کشور مورد تصویب و تایید قرار بگیرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در خرداد ماه گذشته در دیدار با امیرعبداللهیان بر آمادگی کشورش برای استمرار گفت‌وگوهای کارشناسان ارشد ۲ کشور به منظور بررسی و نهایی کردن سند همکاری‌های جامع بلندمدت تأکید کرد. 

لاوروف همچنین با ابراز خرسندی از نتایج سفر اخیر «الکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه به تهران و توافقات حاصله در زمینه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور، امضای توافقنامه اجرای قطعه خط ریلی رشت – آستارا و نیز مشارکت بسیار خوب شرکت‌ها و فعالان تجاری و اقتصادی روسیه در نمایشگاه تهران و همچنین سفر اخیر رئیس کل بانک مرکزی روسیه به تهران را نشانه عزم جدی روسیه در تقویت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور دانست.

پایان پیام/م


آگهی
دکمه بازگشت به بالا