بین الملل

جنایت های سعودی در سایه سکوت جامعه بین الملل جریان دارد

وزیر حقوق بشر یمن:

وزیر حقوق بشر یمن تاکید کرد که جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی در سایه سکوت جامعه بین الملل به صورت روزانه جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «علی الدیلمی» وزیر حقوق بشر یمن با تاکید بر اینکه جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی به طور روزانه و در سایه سکوت جامعه بین الملل جریان دارد، افزود: سازمان های بین المللی برای متوقف کردن این جنایت ها به وظایف خود عمل نمی کنند.

وی افزود: جامعه بین الملل همیشه تسلیم دیکته های آمریکا است و ایالات متحده نیز شریک جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی علیه شهروندان یمنی است.

این مقام یمنی ادامه داد: جنایت های ائتلاف متجاوز را در مرزها رصد کردیم و از نهادهای حقوق بشری کمک خواستیم و با وزارت خارجه در ارتباطیم تا به سازمان های بین المللی اعلام کند که به وظیفه انسانی خود عمل نمی کنند.

الدیلمی اظهار داشت: بیشتر کمک های ارائه شده به نهادهای سازمان ملل به شهروندان یمنی نمی رسید و ما خواهان بازگرداندن اموال غارت شده یمن و پرداخت حقوق کارمندان از ثروت های ملی هستیم و از هیچ کشور دیگری کمک مالی نمی خواهیم.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد تا به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند؛ اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها، در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا