بین الملل

جنگ خیابانی در تل‌آویو دست‌کم 100 مجروح به جا گذاشت


شهرک‌نشینان اریتره‌ای مخالفِ نظام حاکم کشورشان در اعتراض به حمایت پلیس رژیم صهیونیستی از دولت مستقر اریتره، با نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی درگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال درگیری شدید شهرک‌نشینان اریتره‌ای با نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در تل‌آویو ده‌ها نفر مجروح شدند.

وبگاه فلسطینی «سما» به نقل از منابع صهیونیستی گزارش داد در پی این درگیری‌ دست‌کم ۷۵ نفر مجروح شده‌اند که حال ۶ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است. با این حال، وبگاه «خدشوت هشیتخ» شمار مجروحان را دست‌کم ۱۰۰ نفر اعلام کرد.

وبگاه «روسیا الیوم» نیز به نقل از خبرنگار خود در فلسطین اشغالی گزارش داد شهرک‌نشینان اریتره‌ای شیشه ده‌‌ها مغازه را شکسته‌ و دست‌کم ۲۷ نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در این درگیری‌ زخمی شده‌اند.

این درگیری مقابل سفارت اریتره در تل‌آویو آغاز شد و نیروهای پلیس برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان مجبور شدند از گلوله جنگی استفاده کنند.

این ماجرا از آنجا آغاز شد که عده‌ای از شهرک‌نشینان اریتره‌ای مخالف نظام حاکم کشورشان در اعتراض به مراسمی که سفارت اریتره در خیابان «یاد هاروتز» تل‌آویو برگزار کرده بود، به خیابان‌ها آمدند.

لحظاتی بعد این تظاهرات به درگیری شدید با نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی کشیده شد و تظاهرات‌کنندگان با سنگ، چوب و کیسه‌های زباله به نیروهای صهیونیست حمله کردند.

تظاهرات‌کنندگان پس از عبور از موانع پلیس شیشه ساختمان‌ها و خودروها بخصوص خودروهای پلیس در خیابان یاد هاروتز را شکستند و وسایل یک باشگاه را به آتش کشیدند.

تظاهرات‌کنندگان خشمگین تاکید داشتند که رژیم صهیونیستی با بستن ورودی‌های خیابان یاد هاروتز از «دیکتاتور اریتره» حمایت می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا