بین الملل

جهاد اسلامی فلسطین: ایران مدافع مقاومت و ملت فلسطین است

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که جمهوری اسلامی ایران، مدافع مقاومت و ملت فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با شبکه الجزیره عنوان کرد که جمهوری اسلامی ایران مدافع مقاومت و ملت فلسطین است و موضع این کشور در قبال رژیم صهیونیستی کاملا روشن است.

وی با بیان اینکه کشورهای عربی در مسیر عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت می کنند، تاکید کرد که ایران به مخالفت روز افزون خود با این رژیم ادامه می دهد.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه نبردهای اخیر با تل آویو پاسخ به تجاوزاتی از قبیل ترور فرماندهان و مبارزان فلسطینی مانند بهاء ابوالعطا و اکرم العجوری بود، افزود: وقتی پروژه رژیم صهیونیستی را به خوبی درک کنیم و از آن آگاه باشیم، می‌توانیم ابزارها و الزامات مقابله با آن را نیز فراهم کنیم.

زیاد نخاله تاکید کرد: جنبش جهاد اسلامی فلسطین با نگاهی واقع بینانه و روشن برای مقابله با پروژه غرب در خصوص مسئله فلسطین، بیت المقدس و مسجد الاقصی اقدام کرده است، نگاه ما این است که رژیم اشغالگر قدس مردم فلسطین را از سرزمینشان بیرون کرده است، بنابراین مردم فلسطین و جهاد اسلامی با این چالش مواجه شده اند و ناگزیر به مقابله با متجاوزان ادامه می دهند.

وی درباره موضع مصر در قبال مسئله فلسطین گفت: مصر با غزه به گونه ای برخورد می کند که گویی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی قرار دارد و اگر تل آویو از قاهره بخواهد که ارسال کمک ها به غزه را متوقف کند، این کار را انجام خواهد داد، زیرا می خواهد به معاهده سازش خود با صهیونیست ها پایبند باشد و تا کنون هم موضع خود را در قبال غزه تغییر نداده است و هرآنچه در این حوزه رخ می دهد، به درخواست یا با موافقت مقامات صهیونیست صورت می گیرد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: در نگاه مصر به فلسطین، تشکیلات خودگردان و محمود عباس مشروعیت دارد و غزه هم یک واقعیت جاری است و سلاح های موجود در نوار غزه برای رژیم صهیونیستی مشکل آفرین است.

وی در خصوص اوضاع کرانه باختری گفت: رژیم صهیونیستی بخش بزرگی از کرانه باختری را به اشغال خود در آورده و در حال شهرک سازی در سطح گسترده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا