بین الملل

جو بایدن در جریان تحولات روسیه و گروه واگنر قرار گرفت


رئیس جمهور آمریکا در جریان آخرین تحولات روسیه و اقدامات گروه شبه نظامی واگنر قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس جمهورآمریکا در جریان آخرین تحولات روسیه و گروه «واگنر» قرار گرفت.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، جو بایدن غروب شنبه به وقت تهران از تحولات روسیه مطلع شد. «آدام هاج» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به مطلع کردن بایدن در زمینه حوادث روسیه گفت: «ما وضعیت را زیر نظر داریم و با متحدان و شرکا در مورد این تحولات رایزنی خواهیم کرد.»

گروه شبه نظامی واگنر روز جمعه از تحرکات نظامی در روسیه خبر داد. «پریگوژین» رئیس این گروه در پیامی مدعی شد شهر «روستوف» در جنوب غربی روسیه  تحت کنترل  این گروه  درآمده و آن را انتقام از حمله وزارت دفاع روسیه که این گروه مدعی شده علیه مواضعشان صورت گرفته، اعلام کرد.

در پی آن، رسانه‌های روسیه گزارش کردند نیروهای امنیتی روسیه وارد مقر شبه‌نظامیان واگنر در «سنت‌پترزبورگ» شدند که نشان می‌دهد عملیات جستجو برای عوامل کودتا در روسیه آغاز شده است.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز شنبه گفت که با وزرای خارجه گروه هفت و مقامات اتحادیه اروپا درباره وضعیت جاری در روسیه صحبت کرده است.

بلینکن افزود:«ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکای خود خواهد داد.»

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه عصر شنبه به کشورهای غربی درباره سوء استفاده از شورش گروه واگنر برای تحقق اهداف خصمانه شان درباره روسیه هشدار داد. وی همچنین افزود: «روسیه به مسیر خود در تضمین امنیت و حمایت از ارزش های خود و ایجاد نظام چند قطبی ادامه خواهد داد».

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: «اطمینان داریم که اوضاع در روسیه در آینده نزدیک حل خواهد شد.»

در تحول نظامی نیز  شبکه خبری «سی‌بی‌سی کانادا» گزارش کردکه بالگردهای رزمی روسیه با آتش سنگین خود مانع پیشروی شبه نظامیان گروه «واگنر» شدند. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه متعهد شده که عملیات مسلحانه گروه واگنر را سرکوب کند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا