بین الملل

حماس: جنایات رژیم اشغالگر در حق کودکان فلسطینی با گذشت زمان از بین نمی‌رود


حماس در بیانیه خود به مناسبت روز کودک فلسطینی اعلام کرد، جنایات صهیونیستی در حق کودکان فلسطینی مانع از ادامه مسیر مبارزه نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حماس امروز (پنجم آوریل) مصادف با روز کودک فلسطینی بیانیه‌ای صادر کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، در این بیانیه آمده، جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی با گذشت زمان از بین نمی‌رود و ملت فلسطین را از ادامه مسیر مبارزه مشروعش باز نمی‌دارد.

حماس افزود، ترور کودکان فلسطینی در برابر چشم جهان و سکوت مجامع بین‌المللی و بدون محاکمه مرتکبان آن، حجم بی توجهی سران رژیم اشغالگر به قوانین بین‌الملل را آشکار می‌کند.

این جنبش فلسطینی در بیانیه خود اعلام کرد، ادامه اقدامات رژیم صهیونیستی در بازداشت کودکان فلسطینی و زندانی کردن آنها و نیز ارتکاب زشت‌ترین شکنجه‌های روانی و جسدی در حق آنها جنایاتی است که مصداق نقض تمام قوانین و عرف بین‌‌الملل به شمار می‌رود.

حماس در ادامه خواستار وارد کردن رژیم صهیونیستی به لیست شرم‌آور ناقضان حقوق کودکان در مناطق درگیری شد. این جنبش همچنین از سازمان‌های حقوق بشری خواست به مسؤولیت‌های خود عمل و جنایت صهیونیستی در حق کودکان فسلسطینی را افشا کنند.

در سال گذشته، جنبش جهانی دفاع از کودکان؛ شاخه فلسطین به مناسبت روز جهانی کودک (۲۰ نوامبر) اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱، ۷۷ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده که ۶۱ نفر آنها از اهالی نوار غزه و ۱۶ نفر آنها از اهالی کرانه باختری و قدس بوده‌اند. (جزئیات بیشتر)

همچنین، «خالد کرمز» مدیر سازمان بین‌المللی دفاع از کودکان فلسطینی در گزارشی در وبسایت عبری‌زبان «سبحا مکومیت» نوشت که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ تاکنون دو هزار کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا