بین الملل

حماس خطاب به بلینکن: شما شریک جرم نسل کشی رژیم صهیونیستی هستید!

جنبش حماس در بیانیه ای مواضع وزیر خارجه آمریکا که سعی در تبرئه رژیم صهیونیستی دارد را ادامه سیاست همدستی آمریکا با جنگ نسل کشی وحشیانه علیه ملت فلسطین توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز چهارشنبه تاکید کرد که در تمام مراحل مذاکرات مربوط به توقف جنگ، با در نظر گرفتن خواسته های عادلانه ملت فلسطین در زمینه توقف همیشگی جنگ، خروج کامل اشغالگران صهیونیست از نوار غزه، بازگشت آوارگان، بازسازی خرابی ها و امضای توافقنامه جدی مبادله اسرا، رویکرد سازنده ای برای دستیابی به یک توافق جامع و مورد رضایت هر دو طرف اتخاذ کرده است.

جنبش حماس طی بیانیه ای مطبوعاتی که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد: جنبش حماس تعامل مثبت و همراه با احساس مسئولیت ملی با طرح پیشنهادی اخیر و تمامی طرح های قبلی برای دستیابی به توافق آتش بس و آزادی بازداشت شدگان داشته است.

این جنبش تصریح کرد که فردای همان روز ۵ مه که طرح پیشنهادی آتش بس را از طریق طرف های میانجی دریافت کرده بود، به آن پاسخ مثبت داده است و طرف های میانجی و حتی طرف های دیگر نیز در همان زمان این پاسخ ما را مثبت و دلگرم‌کننده توصیف کردند، اما بنیامین نتانیاهو جواب این تعامل سازنده و موافقت حماس با طرح پیشنهادی آتش بس را با حمله به رفح و تشدید تجاوزات خود به مردم فلسطین در سراسر نوار غزه داد.

در ادامه این بیانیه آمده است که « جنبش حماس به وضوح در قبال آنچه در سخنرانی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۳۱ مه ۲۰۲۴ ذکر شده بود، موضع مثبت اتخاذ کرد، اما در مقابل، از دولت رژیم اشغالگر قدس به ریاست نتانیاهوی تروریست چیزی جز پافشاری بر ادامه جنگ نسل کشی و حمله به پیشنهادات مطرح شده از زبان بایدن چیزی ندیدیم و این در حالی است که ادعا شده بود رژیم صهیونیستی با این طرح موافقت کرده است.

حماس در بخش دیگری از بیانیه خود اعلام کرد که این جنبش از مفاد قطعنامه شورای امنیت در مورد آتش بس دائمی در نوار غزه، خروج کامل اشغالگران از این منطقه، مبادله اسرا، بازسازی خرابی ها، بازگشت آوارگان به مناطق محل زندگی خود در نوار غزه، مخالفت با هرگونه تغییر یا کاهش جمعیتی یا مساحتی نوار غزه و ارائه کمک های لازم به ساکنان غزه نیز استقبال و آمادگی خود را برای همکاری با دوستان میانجی برای آغاز مذاکرات غیرمستقیم در زمینه اجرای این اصول همسو با خواسته های ملت و مقاومت فلسطین اعلام کرد.

این جنبش خاطر نشان کرد که در مقابل این تعامل ها، جامعه بین المللی هیچ استقبال یا موافقتی از سوی نتانیاهو و دولت نازی‌ وی با قطعنامه شورای امنیت مشاهده نکرد، بلکه آنها در تناقض آشکار با قطعنامه شورای امنیت و ابتکار رئیس جمهور بایدن، همچنان بر رد هرگونه آتش‌بس دائمی تاکید کردند.

جنبش حماس اخیر در ادامه اعلام کرد: در حالی که بلینکن به ادعاهای خود درباره موافقت رژیم صهیونیستی با طرح پیشنهادی اخیر ادامه می دهد، ما از هیچ کدام از مسئولان صهیونیستی اظهارنظری درباره این موافقت نشنیده ایم.

این جنبش تاکید کرد که مواضع آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که سعی در تبرئه رژیم صهیونیستی و شستن دست های آغشته به خون زنان و کودکان و سالخوردگان بی گناه و مسئول دانستن جنبش حماس در قبال عدم دستیابی به توافق را دارد، ادامه همان سیاست همدستی آمریکا با جنگ نسل کشی وحشیانه علیه ملت فلسطین به شمار می رود که زمینه تکمیل جنایت های رژیم صهیونیستی با حمایت های کامل سیاسی و نظامی را فراهم می کند.

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در پایان بیانیه خود اعلام کرد که ما در همین راستا، از آقای بلینکن و دولت بایدن می‌خواهیم که دولت رژیم اشغالگر فاشیستی را که با نقض آشکار تمامی قوانین و معاهدات بین المللی، بر ادامه مأموریت کشتار و نابودی ملت فلسطین اصرار دارد، (برای توقف جنگ) تحت فشار قرار دهند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا