بین الملل

حملات پهپادی صهیونیست‌ها به اردوگاه طولکرم/تایید شهادت ۴ فلسطینی

برای سومین بار در ۳ روز گذشته صهیونیست‌ها به شهر طولکرم و اردوگاه های طولکرم و نور شمس در کرانه باختری حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نیروهای اشغالگر اسرائیل برای سومین بار در ۳ روز گذشته به شهر طولکرم و اردوگاه‌های طولکرم و نور شمس در کرانه باختری یورش بردند.

همچنین گفته شده است که در بامداد چهارشنبه نیروهای اشغالگر به چندین روستا و شهرک در استان‌های طولکرم، نابلس، قلقیلیه و الخلیل حمله کردند.

منابع المیادین نیز گزارش دادند که نیروهای پیاده ارتش اشغالگر به منطقه نابلس جدید یورش بردند.

«محمد العبد»، روزنامه نگار فلسطینی گزارش داده است که نیروهای اشغالگر به شهر بیت عمر و شهر عقبه در کرانه باختری حمله کرده‌اند. به گفته العبد، یورش نیروهای کمکی ارتش اسرائیل به طولکرم از جانب اردوگاه نورشمس صورت گرفته است.

رسانه‌های اسرائیلی نیز تأیید کردند که یک بمب در روستای قفین در استان طولکرم گروهی از نظامیان ارتش را هدف قرار داده است، اما هنوز به تعداد زخمی‌ها و یا تلفات این حادثه اشاره‌ای نشده است.

رسانه‌های عبری زبان همچنین اعلام کردند که بولدوزرهای ارتش شروع به تخریب زیرساخت‌ها در وسط اردوگاه نور شمس در طولکرم کردند.

خبرنگار الجزیره نیز تأیید کرد که در بامداد چهارشنبه، نیروهای اشغالگر اسرائیل در حال انجام عملیات تخریب تعدادی از تأسیسات زیربنایی در اردوگاه نورشمس هستند.

همزمان گزارش شده که حملات و بمباران پهپادی به منطقه معدن در مجاورت اردوگاه نور شمس به زخمی شدن تعدادی از شهروندان فلسطینی منجر شده است.

در عین حال گفته شده که ارتش اشغالگر از رسیدن آمبولانس‌ها به منطقه المحجر در مجاورت اردوگاه نور شمس برای انتقال مصدومان حملات پهپادی جلوگیری می‌کند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که نیروهای اشغالگر ۳ آمبولانس را توقیف و از انتقال مجروحان اردوگاه نورشمس جلوگیری کردند.

از سوی دیگر، خبرنگار الجزیره در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی در محله المحجر در اردوگاه نور شمس، ۴ جوان فلسطینی به شهادت رسیدند. هلال احمر فلسطین نیز شهادت این افراد را در حملات نیروهای ارتش صهیونیستی به اردوگاه نور شمس تأیید کرده است.

دو روز پیش از این، گردان طولکرم وابسته به سرایا القدس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «نیروهای فلسطینی موفق شدند در جریان یک عملیات ضدصهیونیستی عناصر نظامی اشغالگر در ورودی الکرک واقع در دیرالغصون را هدف قرار دهند. در جریان این عملیات تعدادی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند. ما بر آمادگی بالای نیروهای خود برای مقابله با هرگونه تجاوزی از سوی عناصر صهیونیست در شهر طولکرم و اردوگاه و حومه این شهر تاکید می‌کنیم.»

این در حالی است که کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرده است که تعداد بازداشتی‌ها در کرانه باختری از تاریخ هفت اکتبر تاکنون به بیش از چهار هزار و ۶۷۵ تن افزایش یافته است.

حمله چند روز قبل اشغالگران صهیونیست به نابلس نیز خیلی زود با واکنش نیروهای فلسطینی روبرو شد و نیروهای متجاوز در مجاورت میدان شهدا در مرکز نابلس با بمب قوی هدف قرار گرفتند. نیروهای مقاومت همچنین خودروهای اشغالگران را که به نابلس یورش بردند، در خیابان فلسطین و میدان شهدا هدف قرار دادند. گردان‌های شهداالاقصی نیز اعلام کرد: مجاهدان ما نیروهای اشغالگر را در چند منطقه از شهر نابلس هدف قرار دادند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا