بین الملل

حمله به غزه ضعف و ناتوانی نظام بین‌الملل را آشکار کرد

محمد شیاع السودانی:

نخست‌وزیر عراق در نشست «کمک‌رسانی اضطراری به نوار غزه» در اردن اعلام کرد که حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه ضعف و ناتوانی نظام بین‌الملل در انجام وظایف و مسئولیت‌هایش را آشکار کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واع، امروز سه‌شنبه «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در نشست «کمک‌رسانی اضطراری به نوار غزه» در اردن به سخنرانی پرداخت.

السودانی در این نشست ضمن اشاره به حجم جنایت‌ها و فجایع رخ‌داده برای غیرنظامیان در نوار غزه که ممکن است به قابل اعتمادبودن قوانین و نظام بین‌الملل نیز ضربه زده باشد، بر ابتکار عراق برای ایجاد صندوق حمایت از غزه تاکید کرد.

نخست‌وزیر عراق بیان کرد: حمله به غزه ضعف و ناتوانی نظام بین‌الملل در انجام وظایف و مسئولیت‌های خود را هویدا ساخت. علاوه بر این جهان در برابر این شمار هولناک از قربانیان فلسطینی دست‌بسته ایستاد.

السودانی ادامه داد: چندین کشور برای تقویت تلاش‌ها جهت مهار نزاع و جلوگیری از گسترش آن با ما ارتباط برقرار کردند، اما همین کشورها در برابر نقض قوانین از سوی اشغالگران، تعرض آنان به برخی کشورهای منطقه و اقدام برای گسترش جنگ از سوی اشغالگران، کوتاه می‌آیند.

همچنین نخست‌وزیر عراق بر تلاش برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه و در پی آن اقدام جدی برای بازستاندن حقوق ملت فلسطین در داشتن کشور مستقل به پایتختی قدس تاکید کرد.

السودانی با اشاره به برخورد برخی قدرت‌ها با احکام صادرشده از سوی دادگاه بین‌المللی کیفری در رابطه با جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: ما از شیوه برخورد با دیوان بین‌المللی دادگستری و دادگاه بین‌المللی کیفری و نکوهش این دادگاه از سوی کشورهای بزرگ شگفت‌زده شدیم.

گفتنی است اردن امروز سه‌شنبه میزبان نشستی بین‌المللی در زمینه کمکرسانی اضطراری به غزه بود. این کنفرانس به ابتکار سازمان ملل متحد، اردن و مصر در محل کنفرانس‌های بین‌المللی ملک حسین در بحر المیت برگزار شد و مقامات کشورهای مختلف و مسئولان ارشد سازمان ملل نیز در آن حضور پیدا کردند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا