بین الملل

حمله دو بالگرد اوکراین به مرز روسیه؛ 7 نفر زخمی شدند


در حمله دو بالگرد ارتش اوکراین به روستایی در نزدیکی مرز روسیه، دست‌کم هفت نفر از جمله یک زن باردار و یک کودک زخمی شدند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های روسیه گزارش کردند که هفت نفر از جمله یک زن باردار و یک کودک امروز (پنجشنبه) در حمله گلوله‌باران نیروهای مسلح اوکراین به روستایی در مرز روسیه با اوکراین زخمی شدند.

شبکه روسی راشاتودی نیز گزارش کرد که گارد مرزی روسیه گزارش کرده است که یک حمله جداگانه از سوی ارتش اوکراین با قصد هدف قرار دادن یک گذرگاه مرزی نیز صورت گرفته است.

روسیه در به روزرسانی این خبر اعلام کرده است که دو بالگرد اوکراینی مسئول حمله روز پنجشنبه به روستای مرزی کلیموو در منطقه بریانسک بوده‌اند که به زخمی شدن دست‌کم هفت نفر منجر شده است.

کمیته تحقیقاتی روسیه با اعلام این خبر گفت که این یک توطئه جنایتکارانه بوه است که در آن دو بالگرد تهاجمی ارتش اوکراین با عبور از حریم هوایی روسیه در حدود اواسط امروز به وقت ملی در ارتفاع پایین پرواز کردند و سلاح‌های سنگین به روستا شلیک کردند و دست‌کم 6 حمله به ساختمان‌های مسکونی انجام دادند.

پیش از این راشاتودی به گفته مقامات محلی گزارش کرده بود که اولین حادثه در روستای «کلیموو» در منطقه بریانسک روسیه زمانی رخ داد که پرتابه‌هایی از سوی نیروهای اوکراینی به ساختمان‌های مسکونی اصابت کرد. هر هفت قربانی به بیمارستان منتقل شدند که حال سه نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، فهرستی از قربانیان گزارش شده توسط رسانه‌های روسی نشان می‌دهد که یک پسر دو ساله، یک زن ۷۴ ساله و یک مرد ۳۵ ساله در جریان گلوله باران به شدت آسیب دیده‌اند. مادر باردار ۲۵ ساله این نوزاد دو ساله نیز در میان زخمی‌ها بود.

فرماندار «الکساندر بوگوماز» تأیید کرد که پرتابه های شلیک شده توسط سربازان اوکراینی به ساختمان های مسکونی اصابت کرد و تأیید کرد که تعداد نامشخصی از مردم مجروح شده‌اند.

بنا بر بیانیه گارد محلی مرزی شاخه‌ای از سرویس امنیت فدرال روسیه منتشر شد، دومین حمله نیروهای اوکراین به ایست بازرسی «نویی یورکوویچی» حدود 40 کیلومتری جنوب غربی «کلیمووو» بود که گلوله‌هایی از قلمرو اوکراین در لحظه‌ای شلیک شد که گروهی از پناهجویان از اوکراین در حال عبور از مرز بودند و در پی این حمله 12 خودرو دچار آسیب‌هایی شد اما تلفاتی برجای نماند.

ویدئویی که ظاهراً پیامدهای پس از حمله اوکراین به مناطق مرزی را نشان می‌دهد، اوایل امروز (پنجشنبه) در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است که یک خودرو و یک ون را نشان می‌داد که نشانه‌هایی از آسیب بر روی آن‌ها دیده می‌شود که احتمالاً آسیب‌ها ناشی از اصابت ترکش خمپاره بوده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که روز گذشته (چهارشنبه 24 فروردین ماه)، وزارت دفاع روسیه هشدار داد تا زمانیکه حملات اوکراین به اهدافی در خاک روسیه متوقف نشود، مسکو احتمالاً اقدامات نظامی در اوکراین را تشدید می‌کند و حتی امکان دارد، اتاق‌های فکر و تصمیم‌گیری در «کی‌یف» را هدف قرار دهد.

روسیه در اواخر فوریه (24 فوریه، پنجم اسفند ماه) به دنبال شکست اوکراین در اجرای مفاد توافقنامه‌های مینسک که در سال 2014 امضا شد و در نهایت پس از به رسمت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک دونباس به اوکراین حمله کرد.

بر اساس این گزارش، پروتکل مینسک با میانجیگری آلمان و فرانسه برای اعطای وضعیت ویژه به مناطق جدا شده در داخل کشور اوکراین طراحی شده است.

راشاتودی در ادامه افزود که از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، روسیه خواستار آن شد که اوکراین رسماً خود را یک کشور بی طرف اعلام کند که هرگز به بلوک نظامی ناتو به رهبری ایالات متحده نخواهد پیوست.

از طرف دیگر، کی یف اصرار دارد که حمله روسیه کاملاً بی دلیل بوده است و ادعاهایی مبنی بر آن که اوکراین قصد دارد این دو جمهوری را با زور بازپس گیرد، رد کرده است.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا