بین الملل

حمله پلیس صهیونیستی به معترضان ضدنتانیاهو در بیت المقدس

درگیری نیروهای پلیس صهیونیستی با معترضان ضد نتانیاهو در بیت المقدس به خشونت کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز اسرائیل، نیروهای پلیس صهیونیستی با معترضان ضد نتانیاهو در بیت المقدس مقابله کردند.

گفته شده که طی ساعات گذشته نیروهای پلیس تظاهرات ضد دولتی در بیت المقدس را بهم زده و چادرهای معترضان را که بیرون کنست به پا شده بود، از جا برچیدند.

در فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند، افسران پلیس در حال مقابله با معترضان و دور کردن آنها از ساختمان کنست هستند و در بخش‌هایی از این فیلم پلیس در حال کتک زدن و خشونت گسترده علیه معترضان است.

چادرهای اعتراضی معترضان عصر روز گذشته برپا شده بودند.

معترضان بنرهایی در دست داشتند که در آن‌ها خواستار برگزاری انتخابات سراسری شده بودند.

این دومین شبی است که پلیس با حمله به معترضان در تلاش است تا اعتراضات ضدنتانیاهو را پراکنده سازد.

دو شب پیش نیز شمار زیادی از اسرائیلی‌ها با برپایی تظاهراتی در شهر تل آویو و بستن خیابان ایالون، خواستار انحلال فوری کابینه نتانیاهو شده بودند که آن تظاهرات نیز با مداخله پلیس به خشونت کشیده شد و ناتمام ماند.

معترضان ضد نتانیاهو طی دو شب گذشته همچنین بر لزوم دست‌یابی به توافق مبادله اسرا با مقاومت برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه تاکید کرده‌اند.

اعتراضات در مناطق اشغالی در حالی ادامه دارد که نظامیان صهیونیست از سوی دیگر در نوار غزه نیز زمین گیر شده‌اند و روز گذشته رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا در سخنانی با انتقاد از ضعف ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد غزه گفت که هیچکس تصور نمی‌کرد اسرائیل تنها بتواند ۳۵ درصد از جنگجویان حماس را نابود کند.

به گفته رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا، ارتش اسرائیل فقط توانسته کمتر از یک سوم شبکه تونل حماس را از بین برد.

«مارک وارنر»، رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا همچنین اضافه کرد که آنچه برای ارتش اسرائیل با تونل‌ها اتفاق افتاد، درسی است که باید آموخت.

همچنین «اسحاق بریک» ژنرال ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای که در روزنامه عبری هاآرتص منتشر شد، اعلام کرد که سران ارشد اسرائیلی که مسؤول فاجعه شکست ۷ اکتبر هستند باید برکنار شوند و اگر این امر صورت نگیرد بدان معناست که همه اسرائیلی‌ها باید تا آخر عمر خود همچنان در آستانه یک جنگ منطقه‌ای باشند؛ جنگی که آمادگی آن را ندارند.

در این مقاله آمده است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، یوآف گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل باید به همراه برخی از افسران ارشد که مسؤول فاجعه ۷ اکتبر هستند از منصب خود برکنار شوند.

اسحاق بریک با لحنی تمسخرآمیز گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده که همه کسانی که مسئول فاجعه ۷ اکتبر هستند کلیدهایشان را پس بدهند و به خانه‌هایشان بروند. در این میان اولین کسی که باید از منصب خود کناره گیری کند نتانیاهو است و او باید به جای متهم کردن دیگر فوراً کلیدهای کابینه را تحویل بدهد و برود.

وی افزود که یوآف گالانت هم نامتعادل و فاقد تفکر منطقی است و در شکست ۷ اکتبر سهیم بود و باید استعفا دهد. گالانت مسؤولیت مستقیم در این فاجعه دارد و هنوز هم به تهدیدات بیهوده و غیرواقعی علیه دشمنان ادامه می‌دهد.

این ژنرال صهیونیست تاکید کرد که گالانت در مورد فشار بر نتانیاهو جهت حمله به لبنان هم‌زمان با جنگ غزه هم اغراق می‌کند. اگر قرار بود تهدیدات گالانت اجرا شود اسرائیل امروز وارد یک جنگ منطقه‌ای می‌شد که آن را نابود می‌کرد. خطر مدیریت غیرمنطقی گالانت این است که او احتمال دارد تصمیمات غیرمنطقی بیشتری بگیرد که اسرائیل را درگیر یک جنگ منطقه‌ای می‌کند؛ جنگی که برای آن آماده نیست.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا