بین الملل

خواهان ازسرگیری مذاکرات درباره راه‌حلی برای فلسطین هستیم

وزیر خارجه برزیل:

وزیر امور خارجه برزیل اعلام کرد که کشورش خواستار پایان دادن به درگیری‌ها، آزادی اسیران، دسترسی بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه و ازسرگیری مذاکرات فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، مائورو ویرا، وزیر امور خارجه برزیل در خصوص حملات اشغالگران قدس به فلسطین گفت: برزیل به وضوح خواستار پایان دادن به درگیری‌ ها، آزادی اسیران، دسترسی بدون مانع به کمک های بشردوستانه و ازسرگیری مذاکرات برای راه حل دو دولتی است.

وزیر امور خارجه برزیل در ادامه افزود: همانطور که رئیس جمهور (لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل) بارها تکرار کرده است، زمان تحقق خواست فلسطینیان برای تشکیل دولت و تعیین سرنوشت‌ شان فرا رسیده است.

ویرا که به آنکارا سفر کرده است، گفت: این سفر با هدف بحث در مورد گام‌ های جدید و خلاقانه‌ ای است که دو کشور را به هم نزدیک‌ تر می‌کند. حجم تجارت دوجانبه در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد دلار رسیده است. با توجه به مقیاس اقتصاد ما، به وضوح فضا برای توسعه قابل توجه و پایدار در سال های آینده وجود دارد. هنوز در بسیاری از زمینه‌ها در روابط اقتصادی ما پتانسیل رشد عظیمی وجود دارد و هدف ما شناسایی فرصت‌های جدید از طریق گفتگو بین دولت‌ها و بخش‌های خصوصی است.

مائورو ویرا، افزود: مشتاقانه منتظر سفر رئیس جمهور اردوغان به ریودوژانیرو برای شرکت در اجلاس سران گروه- ۲۰ در ماه نوامبر هستم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا