بین الملل

درخواست واشنگتن از تل آویو برای عدم تشدید تنش با فلسطینیان تا بعد از سفر بایدن

سایت عبری زبان واللا گزارش داد، واشنگتن از تل آویو درخواست کرده است که تا پس از سفر جو بایدن به اراضی اشغالی که قرار است در ماه ژوئیه انجام شود، از تشدید تنش با فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی و قدس خودداری کند.

به گزارش ایسنا، سایت واللا به نقل از مقامات آمریکایی، فلسطینی و اسرائیلی گفت، آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته است که از انجام اقداماتی در کرانه باختری و قدس شرقی که می‌تواند منجر به افزایش تنش با فلسطینیان شود، تا پس از سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی در ۱۳ ژوئیه خودداری کند.
این منبع همچنین افزود، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به رفتارهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری ناامید و به شدت از سیاست‌های آمریکا در قبال مسئله فلسطین خشمگین است.
این سایت همچنین نوشت: عباس تهدید می‌کند که اقدامات متقابلی علیه اسرائیل انجام خواهد داد؛ مانند توقف هماهنگی‌های امنیتی و اقدامات در نهادهای سازمان ملل متحد و یا حتی لغو به رسمیت شناختن اسرائیل.
سایت واللا خاطرنشان کرد: دولت آمریکا در تلاش است تا به فلسطینی‌ها اطمینان دهد و همچنین اطمینان حاصل کند که سفر بایدن در شرایط بحران و تشدید تنش انجام نخواهد شد.
واللا به نقل از حسین الشیخ، وزیر فلسطینی و مقام برجسته سازمان آزادی‌بخش فلسطین که مسئول روابط با دولت آمریکا است، گفت: محمود عباس در دیدار روز شنبه به باربارا لیف، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه گفت: او از اسرائیل می‌خواهد اقدامات یکجانبه را متوقف کند و انتظار دارد که اسرائیل و ایالات متحده آمریکا چشم‌اندازی سیاسی را برای فلسطینیان فراهم کنند.
  انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا