بین الملل

درخواست ۲ هزار دانشگاهی در آلمان برای استعفای وزیر علوم

حمایت‌های وزیر علوم آلمان از رژیم صهیونیستی تبعات سنگینی برای وی به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میدل ایست مانیتور، لابی قدرتمند صهیونیست در کشورهای غربی به دنبال سرکوب هر اقدامی در محکومیت جنایت این رژیم است. گرچه مقامات سیاسی به شدت تحت تأثیر این لابی قرار دارند اما با روشنگری در میان اعضای جامعه، این موضوع بدون تبعات نیست.

بر این اساس، بیش از ۲ هزار تن از دانشگاهیان در آلمان با امضای یک نامه خواستار استعفای وزیر علوم این کشور به دلیل تلاش برای تحریم اساتید حمایت کننده از دانشجویان حامی فلسطین در حق آزادی بیان و اعتراض آنها، شدند.

بتینا استارک واتزینگر، وزیر علوم آلمان پس از انتشار گزارشی در رسانه‌ها مبنی بر تلاش برای حذف بودجه برای مطالعات این اساتید، مورد انتقاد شدید جامعه علمی قرار گرفت.

در این نامه آمده است: در هفتاد و پنجمین سالگرد قانون اساسی اقدامات اخیر وزارتخانه علوم موقعیت واستارک واتزینگر را به عنوان وزیر غیرقابل دفاع می‌کند. حذف بودجه شخصی اساتید تنها به دلیل اظهارات سیاسی برخلاف قانون اساسی است. تدریس و تحقیق رایگان است. چنین اقداماتی نشان دهنده جهل از قانون اساسی و سو استفاده از قدرت است.

آلمان از زمان پایان جنگ جهانی دوم به یکی از بزرگترین حامیان رژیم صهیونیستی در اروپا تبدیل شده است به طوری که برلین اکنون ۳۰ درصد از تسلیحات مورد نیاز تل آویو برای کشتار فلسطینیان در غزه را تأمین می‌کند. در عرصه داخلی نیز هر گونه انتقاد از رژیم صهیونیستی معادل یهودی ستیزی بوده و تبعات سنگینی برای فرد به همراه خواهد داشت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا