بین الملل

درگیری‌های عین‌الحلوه تنهابه نفع تل آویو است وباید فورا متوقف شود

جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس:

مسئولان جنبش‌های جهاد اسلامی فلسطین و حماس در یک نشست مشترک بر ضرورت توقف فوری درگیری‌ها در اردوگاه آوارگان فلسطینی واقع در جنوب لبنان تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در دیدار با «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس و دیگر نمایندگان فلسطینی در خصوص تحولات اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان رایزنی کرد.

شرکت کنندگان در این نشست بر خطرات تحولات جاری در اردوگاه عین الحلوه و تداوم درگیری‌ها میان گروه‌های فلسطینی در این اردوگاه تاکید کرده و این درگیری‌ها را که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته و خسارات مالی زیادی به اموال آوارگان فلسطینی وارد آورده محکوم کردند.

آنها اعلام کردند که درگیری‌ها در این اردوگاه برخلاف خواست و اراده ملت فلسطین بوده و هیچ کسی جز دشمن صهیونیستی از آن استفاده نمی‌کند چرا که تل آویو همواره به دنبال هدف قرار دادن اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی بوده است.

نمایندگان جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس تاکید کردند که تداوم این درگیری‌ها نه تنها آرمان فلسطین بلکه امنیت و ثبات لبنان را نیز هدف قرار می‌دهد و به ضرر مسأله فلسطین است.

آنها از تمام گروه‌های درگیر در داخل اردوگاه خواستند به آتش بس اعلام شده در این اردوگاه پایبند باشند تا بتوانند با تقویت اتحاد داخلی خود در برابر دشمن صهیونیستی ایستاده و مبارزه کنند.

لازم به ذکر است که درگیری‌ها میان نیروهای مسلح وابسته به جنبش فتح در اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین‌الحلوه» واقع در جنوب لبنان همچنان ادامه دارد و با وجود تلاش‌ها برای برقرای آتش‌بس فوری، این درگیری‌ها روز گذشته تشدید شد.

خبرنگار رسانه لبنانی النشره در صیدا گزارش داد که در جریان درگیری‌های روز چهارشنبه در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه ۷ تن کشته و ۲۴ تن دیگر زخمی شدند و درگیری‌ها همچنان ادامه دارند.

در همین ارتباط، به تازگی «موسی ابومرزوق» در سفری چند روزه و در راستای تلاش برای کنترل اوضاع اردوگاه عین الحلوه و پایان درگیری‌ها در این اردوگاه فلسطینی، به لبنان رفته بود.

به گزارش منابع خبری، باوجود تلاش‌های دولت و ارتش لبنان و همچنین گروه‌های فلسطینی برای آرام کردن اوضاع در اردوگاه «عین الحلوه»، درگیری‌ها در این اردوگاه که از روز شنبه از سرگرفته شد، متوقف نشده است.

از سوی دیگر، حزب الله لبنان با ابراز تأسف درباره درگیری‌های اخیر بین گروه‌های فلسطینی در اردوگاه عین الحلوه (جنوب لبنان)، تاکید کرد که تداوم درگیری‌ها به نفع رژیم صهیونیستی است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا