بین الملل

درگیری شدید مزدوران آمریکا و ترکیه در شمال سوریه


شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکا امروز با مزدوران وابسته به ترکیه، به شدت در استان حلب با هم درگیر شدند که در پی آن، پنج نفر از تروریستهای معارض کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه » که وابسته به آمریکا هستند، امروز دوشنبه با شبه نظامیان تروریستی موسوم به «ارتش ملی» (وابسته به ترکیه) به شدت درگیر شدند.

یکی از سرکرده‌های وابسته به معارضان سوری به خبرگزاری آلمان گفت که در جریان این درگیریها، پنج عنصر تروریستی از ارتش ملی کشته و سه نفر دیگر هم در منطقه عفرین واقع در شمال غرب استان حلب زخمی شدند.

وی درباره جزئیات این درگیریها گفت: عناصر دموکراتیک در جریان نفوذی که به یکی از مقرهای ارتش ملی در منطقه باصوفان و کباشین انجام دادند، از ابزارهای دید در شب ساخت آمریکا، تفنگهای دارای صدا خفه‌کُن استفاده کردند؛ به نحوی هیچ صدای تیراندازی از مقری که به آن نفوذ کرده بودند، شنیده نشد.

این سرکرده معارض از ارتش ترکیه خواست که «ارتش ملی را به همه تجهیزات مدرن مجهز کنند تا بتوانند با نیروهای حزب کارگران کردستان مقابله کنند». یک منبع از معارضان سوری هم خبر داد که در جریان بمباران یک مقر در شرق شهر اعزاز در شمال حلب، یک سرباز ارتش ترکیه کشته شده است. ارتش ترکیه رسما این خبر را تأیید نکرده است.

به گفته این منبع، مزدوران آمریکا همچنین مواضعی را در اطراف شهر اعزاز هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند و ارتش ترکیه هم با چند پهپاد، مواضع آنان را در تل رفعت هدف قرار داد که در جریان آن، چند نفر کشته و زخمی شدند. جزئیات دقیقی از تعداد تلفات این حملات در دست نیست.

این منبع همچنین مدعی شد که تروریستهای معارض، یک کاروان نظامی و یک مقر متعلق به ارتش سوریه را در شهرک «جورین» در شمال غرب حماه هدف قرار دادند که به دنبال آن، پنج نفر از نیروهای سوری کشته و زخمی شدند. منابع رسمی سوریه، صحت این ادعا را تأیید نکرده‌اند.

در کنار این درگیریها، ارتش سوریه با کمک جنگنده‌های سوری و روس حملات گسترده‌ای را در شمال این کشور آغاز کرده است. پس از آنکه، تروریست‌های «جبهه النصره»، شهرک جورین را اوایل تیر ماه جاری هدف خمپاره قرار دادند،  پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی بر فراز ادلب و حومه آن و حومه شمالی حلب آغاز شد.

پاسخ به این حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها با توپخانه سنگین ارتش سوریه آغاز شد و محورهای حومه غربی حلب و محورهای جبل الزاویه در جنوب ادلب هدف قرار گرفت. سپس نیروی هوایی روسیه وارد میدان شد و جنوب ادلب را بمباران کرد. 

پس از آن اعلام شد که هنگ توپخانه ۱۳۵ لشکر ۱۱ ارتش سوریه، به عنوان نیروی کمکی به منطقه حلب اعزام شده است و چندین تیپ و گردان ارتش سوریه خود را به ادلب رسانده‌اند و پرواز پهپادهای شناسایی و جنگنده‌های روسیه افزایش یافت.

نیروی هوایی روسیه با همکاری ارتش سوریه، چند روزی است که در حال بمباران مواضع تروریستهای «هیئة تحریر الشام» در استان ادلب واقع در شمال این کشور و حومه «اللاذقیه» است. تحریرالشام نام ائتلاف تروریستی است که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است.

«اولِگ گورینوف» معاون مرکز روسی برای آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه، درباره عملیات نیروی هوایی روسیه علیه مواضع و سنگرهای گروه‌های تروریستی در منطقه کاهش تنش ادلب و نیز برخی مناطق در حومه «اللاذقیه» توضیح داد:  در این حملات، ۴ پست فرماندهی و انبار تسلیحات گروه‌های تروریستی منهدم شده و ۶۵ تروریست نیز از پای درآمدند.

دلیل تشدید حملات علیه مواضع تروریست‌ها در شمال سوریه، افزایش حملات این تروریست‌ها به مناطق تحت کنترل دولت سوریه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و راکت‌اندازهای چندگانه اعلام می‌شود. 

پایان پیام/

 


آگهی
دکمه بازگشت به بالا