بین الملل

در نشست مسکو برخی موضوعات را به دمشق یادآوری کردیم

وزیر دفاع ترکیه مهم ترین مسائل مطرح شده از سوی آنکارا به دمشق در دیدار سه‌جانبه در مسکو را فاش کرد.

خلوصی آکار:


به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الصباح، «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه مهمترین موضوعاتی را که آنکارا در نشست سه‌جانبه اخیر در مسکو به دمشق مطرح کرد،‌ فاش کرد.  

آکار گفت: «ما در این دیدار تاکید کردیم که از تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه حمایت می‌کنیم و تنها هدف ما مبارزه با تروریسم است. ما تاکید کردیم که یک سوم خاک سوریه در کنترل گروه های تروریستی است».

وی ادامه داد: «ما به صراحت اعلام کردیم که ارتش ترکیه برای مبارزه با حزب کارگران کردستان، یگان‌های مدافع خلق کرد، داعش و سایر تروریست‌ها و جلوگیری از مهاجرت دسته‌جمعی در سوریه حضور دارد».

وزیر دفاع ترکیه توضیح داد که طبیعی است که مذاکرات پس از ۱۱ سال با تاخیر انجام شود. عوامل و بازیگران بسیاری در این زمینه وجود دارند و شما نمی توانید انتظار داشته باشید که برای همه چیز یکباره در این نشست تصمیم گیری شود. ما به سوری‌ها گفتیم که کریدور تروریست‌ها را مسدود و در نتیجه به حفظ تمامیت ارضی شما کمک کرده‌ایم». 

وی همچنین با بیان اینکه در این نشست بر لزوم تضمین بازگشت ایمن و داوطلبانه آوارگان سوری به خانه‌هایشان تاکید شد،‌ تصریح کرد که آنکارا به تماس با دمشق ادامه خواهد داد.

 

 

 

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا