بین الملل

دستورالعمل جدید ارتش رژیم صهیونیستی در نوار مرزی با مصر

ارتش رژیم صهیونیستی دستورالعمل جدیدی برای نیروهای خود در نوار مرزی با مصر صادر کرده و از نظامیان خواسته است تا به موانع مرزی نزدیک نشوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی دستورالعمل جدیدی برای نیروهای خود در نوار مرزی با مصر صادر کرده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طبق دستورالعمل جدید، نظامیان صهیونیست در صورت هرگونه تحرک مشکوک و غیرطبیعی سربازان مصری می‌توانند آماده تیراندازی به سمت آنان شوند.

این دستور العمل تاکید دارد که نظامیان صهیونیست نباید به موانع مرزی نزدیک شوند و فاصله خود از آن را رعایت کنند و تنها با موافقت فرمانده خود می‌توانند در این منطقه پیشروی داشته باشند و هرگونه حرکت غیرطبیعی سربازان مصری را باید سریعاً گزارش کرده و آن را نوعی عملیات تهاجمی قلمداد کنند و آماده شلیک به سمت طرف مقابل باشند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از نیروهای خود در مرز با مصر خواسته کلاه خود بر سر بگذارند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نیروهای ارتش که تا دیروز سربازان مصری را شریک و هم‌پیمان خود می‌دانستند، اکنون به آنان به چشم یک تهدید احتمالی نگاه می‌کنند.

روز گذشته نیز، شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که نتایج تحقیقات اولیه در مورد عملیات اخیر در مرز با مصر، حاکی از شکست عملیاتی بزرگی برای ارتش این رژیم بوده است.

منبع مذکور اشاره کرد که دو نظامی صهیونیست که در فاصله ۲۰۰ متری محل وقوع این حادثه بودند، صدای شلیک ۴ گلوله را شنیدند اما به فرمانده خود اطلاع ندادند و فکر کردند صدای ناشی از وزش باد بوده است.

این شبکه بیان کرد که مجازات‌ها در مورد این حادثه مسئول یگان یا فرمانده منطقه جنوبی ارتش را هم شامل خواهد شد.

روز شنبه هفته جاری سوم ژوئن ۲۰۲۳ رسانه‌های صهیونیستی از وقوع یک حادثه امنیتی خطرناک در نقاط مرزی با مصر خبر دادند. ساعاتی بعد این رسانه‌ها عنوان کردند که یک سرباز مصری به نام «محمد صلاح» توانسته با عبور از حصار مرزی وارد اراضی اشغالی شود در دو نوبت سه نظامی صهیونیست را به هلاکت برساند.

انتشار این خبر شوک بزرگی را در بین صهیونیست‌ها ایجاد کرد و بار دیگر ضعف‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی را در برابر حوادثی این چنینی که سطح آن بسیار پایین‌تر از یک حمله کلاسیک نظامی است، به رخ کشید.

انتشار اخبار این حادثه امنیتی در مرز مصر و اراضی اشغالی در ابتدا با سانسور شدید و انتشار قطره‌چکانی داده‌ها از سوی رسانه‌های عبری که تحت کنترل کابینه این رژیم هستند، همراه بود، اما بتدریج با مشخص شدن لایه‌های این رخداد، اطلاعات بیشتری هم انتشار یافت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین گزارش دادند: که این نظامی مصری ۲ چاقو و یک نسخه از قرآن کریم با خود همراه داشته است. وی از یکی از این چاقوها برای بریدن فنس‌های گذرگاه مرزی که در موارد اضطراری ویژه عبور و مرور عناصر نظامی صهیونیست در زمان نیاز به حضور در خاک مصر است، استفاده کرده و از این حصار مرزی عبور کرده است.

معاریو درباره جزئیات عملیات اخیر نوشت: این نظامی مصری به دلیل ماهیت کاری خود به عنوان گارد مرزی که دائماً در این پست حضور داشته، منطقه را به خوبی می‌شناخته است.

وی مکان حضور دو نظامی صهیونیست که در مرحله نخست به سمت آنها شلیک کرده و آنها را به قتل رسانده، شناسایی کرده و پس از آن به سوی آنها تیراندازی کرده است. سرباز مصری یک مخفیگاه برای خود با هدف پنهان شدن در داخل اراضی اشغالی و حضور طولانی مدت در عمق یک و نیم کیلومتری در شرق حصار مرزی، آماده کرده بود. این نظامی مصری ساعاتی بعد با سومین نظامی صهیونیست درگیر شده و وی را نیز به هلاکت رساند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا