بین الملل

دعوت هنیه برای تشکیل ائتلافی به منظور مقابله با ائتلاف‌سازی آمریکا در منطقه


رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با اشاره به تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلاف در منطقه، خواهان آغاز گفت‌و‌گویی راهبردی برای تشکیل ائتلافی سیاسی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، در اظهاراتی به تلاش واشنگتن و تل‌آویو برای تشکیل ائتلاف در منطقه پرداخت.

بنابر گزارش پایگاه خبری «شهاب»، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: «تلاش دولت آمریکا برای باز طراحی منطقه بر پایه ادغام رژیم اشغالگر در آن و تأمین امنیت این رژیم از طریق ائتلاف با برخی دولت‌های عربی، با شکست مواجه خواهد شد زیرا این گام با اراده امت در تضاد است و با موروث فرهنگی و فکری منطقه تناقض دارد.»

اسماعیل هنیه اضافه کرد: «ما خواهان آغاز گفت‌و‌گویی راهبردی میان اقشار مختلف این امت و کشورهای آن هستیم که به تشکیل ائتلافی سیاسی منجر شود و از منطقه در برابر هژمونی، عادی‌سازی روابط و اشغال منابع محافظت کند.»

هنیه همچنین گفت: «مردم ما در فلسطین دیگر در دام توهم و سراب مذاکرات نخواهند افتاد؛ مذاکراتی که به عمق این آرمان ضربه وارد کرد. گزینه ما تداوم مقاومت فراگیر تا زمان بیرون راندن اشغالگران و بازگشت مردم به میهنشان و قدس شریف است.»

این اظهارات پس از آن بیان شده است که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، اعلام کرد تل‌آویو در حال ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای تحت حمایت ایالات متحده برای مقابله با پهپادها و موشک‌های ایران است.

گانتز در بیست و چهارم خردادماه و پس از سفر به آمریکا و دیدار با وزیر دفاع این کشور نیز خواستار ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای به رهبری واشنگتن شده بود.

او ادعا کرده بود: «شراکت و تقویت ارتباطات عمیق با شرکا و متحدان آمریکایی‌مان و همچنین روابطی که آن را ساختیم و در سال‌های اخیر در حال توسعه آن با کشورهای منطقه‌ بوده‌ایم، عامل اساسی برتری اسرائیل در منطقه است. ما در این روزها به منظور ایجاد شراکت در زمینه اقتصاد، محیط‌زنیست و همچنین امنیت در حال توسعه این روابط، تقویت و تعمیق صلح با مصر، اردن، کشورهای عضو توافقات عادی‌سازی روابط هستیم.»

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا