بین الملل

دلیل گریختن نظامی آمریکایی به کره‌شمالی فاش شد

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که نظامی آمریکایی پس از مواجهه با
اقدامات انضباطی، به کره‌شمالی گریخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز امروز چهارشنبه گزارش داد که سرباز آمریکایی که با اقدامات انضباطی روبرو شده، به کره شمالی گریخته است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، مقامات آمریکایی اعلام کردند که یک سرباز آمریکایی که با اقدامات انضباطی روبرو شده بود، دیروز سه شنبه از مرز میان دو کُره به کره شمالی گریخته و گمان می رود در بازداشت پیونگ یانگ باشد.

رویترز در این خصوص نوشت: این موضوع باعث ایجاد بحران جدیدی برای واشنگتن در تعامل با این کشورِ مجهز به سلاح هسته ای شده است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نسبت به سرنوشت این سرباز ابراز نگرانی کرد.

فرماندهی سازمان ملل که ناظر بر منطقه غیرنظامی در مرز میان دو کُره است، دیروز سه‌شنبه اعلام کرد که یک تبعه آمریکایی هنگام سفر بدون مجوز از مرز میان سئول و پیونگ یانگ عبور کرده و احتمالاً در بازداشت کره شمالی به سر می برد. این شخص حین گردشگری به منطقه امنیتی مشترک در مرز میان دو کره در منطقه غیرنظامی (DMZ) که سئول و پیونگ یانگ را از پایان جنگ کُره ۱۹۵۳-۱۹۵۰ جدا می‌ کند، دچار این حادثه شد.

روزنامه Dong-a Ilbo کره جنوبی به نقل از ارتش این کشور دیروز اعلام کرده بود که این فرد «تراویس کینگ» (Travis King) سرباز ارتش آمریکا است.

خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که نمی تواند در شرایط کنونی هویت این فرد را به صورت دقیق مشخص کند.

فرماندهی سازمان ملل متحد (UNC) در توییتر نیز در این ارتباط اعلام کرده بود: یک تبعه آمریکایی در یک تور گردشگری بدون مجوز از خط مرزبندی نظامی به جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK) عبور کرده است. ما معتقدیم که او در حال حاضر در بازداشت کره شمالی است و با همتایان خود در ارتش کره شمالی برای حل این حادثه کار می‌ کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا