بین الملل

دمشق اتهامات واهی شیمیایی غربی ها را رد کرد

معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: سوریه داوطلبانه به سازمان منع تسلیحات شیمیایی ملحق شده و به تعهدات خود بر اساس آن توافق عمل کرده است، وتمامی ذخایر وتاسیسات آن را نابود کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، الحکم دندی، معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، بر ضرورت تجدید نظر شورای امنیت در رویکرد خود در مورد بررسی پرونده شیمیایی در سوریه از طریق برخورد عینی با تحولات مرتبط با آن و حفظ ماهیت فنی آن به دور از هرگونه سیاسی کاری تاکید کرد.

وی با اشاره به پیوستن داوطلبانه سوریه به کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی، گفت: سوریه به تعهدات خود عمل کرد و تمامی انبارها و تاسیسات تولیدی خود را در زمان بسیار کوتاه منهدم کرد.

معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با اشاره به تحرکات ضد سوری غربی ها ، بر رد اتهامات واهی این کشورها علیه سوریه که بر اساس آن گزارش‌های غیرحرفه‌ای و غیر عینی که در نتیجه فشارهای سیاسی وارد شده بر دبیرخانه فنی سازمان منع تسلیحات شیمیایی و تیم‌های مختلف آن منتشر شده است، تاکید کرد.

دندی بار دیگر بر محکومیت قاطع سوریه از استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط هر کسی، در هر زمان، مکان و تحت هر شرایطی تاکید کرد و گفت: سوریه داوطلبانه به سازمان منع تسلیحات شیمیایی ملحق شده و به تعهدات خود بر اساس آن توافق عمل کرده است، وتمامی ذخایر وتاسیسات آن را نابود کرده است. و همکاری خود با سازمان منع تسلیحات شیمیایی ادامه می دهد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا