بین الملل

دولت بایدن برای فروش سلاح به تل آویو، دوباره کنگره را دور زد!

کاخ سفید برای تصویب فروش اضطراری سلاح به رژیم صهیونیستی، یک بار دیگر کنگره آمریکا را دور زد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با هدف فروش فوری و اضطراری سلاح به رژیم صهیونیستی، یک بار دیگر کنگره آمریکا را دور زد؛ اقدامی که تنها به تشدید جنگ غزه و گسترش دامنه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه منجر می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور به کنگره اطلاع داده است که او ظرف کمتر از یک ماه، برای دومین بار فروش اضطراری سلاح به اسرائیل را نهایی کرده که فروش تجهیزات به ارزش ۱۴۷.۵ میلیون دلار به تل‌آویو را شامل می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه نوشت: باتوجه به فوریت نیازهای دفاعی اسرائیل، وزیر خارجه کنگره را مطلع کرد که با استفاده از اختیار تفویضی خود، این فروش اضطراری را نهایی کرده است.

در ادامه این بیانیه، وزارت خارجه آمریکا باردیگر بر آنچه «تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل» خوانده و هچنین حیاتی بودن آن برای منافع واشنگتن، تاکید کرده است!

این بسته تجهیزات جانبی همچون چاشنی انفجاری مورد نیاز برای ساخت گلوله‌های ۱۵۵ میلیمتری را شامل می‌شود.

اختیاری که دیروز کاخ سفید بدون تأیید کنگره برای فروش این بسته به رژیم صهیونیستی از آن بهره برد، گرچه نادر است اما چهار رئیس جمهور پیشین آمریکا از آن استفاده کرده‌اند و این اختیار بدان معناست که بایدن رویه طولانی بازبینی پیشنهاد در کنگره به منظور تأیید فروش خارجی سلاح را دور زده است.

دولت بایدن نهم دسامبر نیز در اقدامی مشابه فروش حدود ۱۴ هزار گلوله تانک به ارزش بیش از ۱۰۶ میلیون دلار به رژیم صهیونیستی را بدون تأیید کنگره تصویب کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا