بین الملل

دیدار «السیسی» و «شارل میشل» با محوریت تحولات غزه

رئیس جمهور مصر و رئیس شورای اروپا با یکدیگر دیدار کردند و تحولات جنگ غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القاهره الاخباریه، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و «شارل میشل» رئیس شورای اروپا در حاشیه کنفرانس بین‌المللی «کمک‌رسانی اضطراری به غزه» در اردن با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

«احمد فهمی» سخنگوی نهاد ریاست جمهوری مصر در سخنانی اعلام کرد که در این دیدار ۲ طرف بر استحکام و عمق روابط و مشارکت میان مصر و اتحادیه اروپا به ویژه پس از افزایش سطح روابط به مشارکت راهبردی و فراگیر که راه را برای افزایش بیش‌تر همکاری‌ها در سایه پیوندها و منافع مشترک ۲ سویه باز می‌کند تاکید کردند.

همچنین در این دیدار اوضاع منطقه خاورمیانه به ویژه تحولات نوار غزه از سوی السیسی و میشل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار ۲ طرف بر اهمیت تلاش‌های مشترک برای دستیابی به آتش‌بس و ورود پایدار کمک‌های بشردوستانه به تمامی مناطق نوار غزه تاکید کردند و نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار امنیتی و بشری در نتیجه گسترش حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه هشدار دادند.

همچنین رئیس شورای اروپا در همین راستا از تلاش‌های میانجیگرانه مصر در گفت‌وگوهای آتش‌بس و مبادله اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه قدردانی کرد و بر حمایت طرف اروپایی از تمامی اقداماتی که می‌تواند از غیرنظامیان حمایت کند و به حل‌وفصل بحران انسانی ساکنان نوار غزه بیانجامد تاکید کرد.

علاوه بر این در این دیدار بر اهمیت انسجام تلاش‌های بین‌المللی برای اجرای راه حل دودولتی بر اساس قطعنامه‌های قانونی بین‌المللی، به عنوان راه تحقق امنیت و ثبات در منطقه و تضمین جلوگیری از تکرار و گسترش درگیری در آینده تاکید شد.

این اظهارات در حالی از سوی رئیس شورای اروپا مطرح می‌شود که چندین کشور اروپایی صراحتاً به حمایت از رژیم صهیونیستی می‌پردازند و هیچ اقدامی را علیه این رژیم در دفاع از ملت مظلوم فلسطین انجام نمی‌دهند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا