بین الملل

دیدار رئیس امارات با همتای مصری


رئیس امارات در سفری به مصر با همتای مصری خود دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در شهر العلمین دیدار کرد.

بن زاید پیش از سفر به مصر، به اردن نیز سفر کرد و در دیدار با «عبدالله دوم» شاه این کشور سازوکار توسعه همکاری راهبردی دو کشور به خصوص در زمینه‌های اقتصادی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای را بررسی کرد.

دو طرف در این دیدار روابط برادرانه، همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف، راهکارهای توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف و نیز همکاری در زمینه‌های توسعه‌ای، اقتصادی و سرمایه‌گذاری برای تحقق منافع دو کشور را بررسی کردند.

خبرگزاری امارات (وام) گزارش کرد که بن زاید و السیسی همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک را بررسی و به تبادل نظر درباره تحولات منطقه و چالش‌های پیش‌روی آن پرداخته و بر اهمیت فعال‌سازی اقدام مشترک عربی با هدف تضمین امنیت، ثبات، صلح و توسعه منطقه و ملت‌های آن تأکید کردند.

دو طرف بر علاقه‌مندی خود برای تداوم هماهنگی و مشورت در زمینه‌های مختلف به ویژه در سایه چالش‌های مشترک منطقه که نیازمند تقویت همکاری و اقدام مشترک برای حفظ امنیت و ثبات آن است، تأکید کردند.

پایان پیام/ص


آگهی
دکمه بازگشت به بالا