بین الملل

دیدار روسای مجلس قرقیزستان و کره جنوبی در «سئول»+تصاویر


روسای مجلس قرقیزستان و کره جنوبی در شهر «سئول» دیدار و بر گسترش همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «نورلان بیک شکی اف» رئیس مجلس قرقیزستان با «کیم جین پیو» رئیس مجلس ملی کره جنوبی در شهر «سئول» دیدار کرد.

در این دیدار مسائل مربوط به ایجاد روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه بین قرقیزستان و کره از جمله تبادل نظر در مورد ابعاد گسترش همکاری های بین پارلمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شکی اف در این دیدار ابتدا از دعوت رئیس مجلس ملی کره برای سفر رسمی به  این کشور تشکر کرد و همچنین نسبت به توسعه فعال بیشتر روابط دیپلماتیک که 31 سال پیش برقرار شد، ابراز اطمینان کرد.

مقام قرقیزی ادامه داد: جمهوری کره به دلیل اقتصاد توسعه یافته و تولید مدرن در سراسر جهان شناخته شده است از این رو ما علاقه مندیم تجربه شما از توسعه و اصلاح بر اساس ارزش های ملی را داشته باشیم.

در این دیدار موضوعات افزایش حجم مبادلات تجاری و افتتاح پروازهای منظم بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در عین حال شکی اف به موضوع تسهیل در روند صدور روادید برای شهروندان قرقیزستان توجه ویژه ای داشت.

وی گفت: بدیهی است که ساده سازی شرایط صدور روادید به توسعه مشارکت بین دو کشور و رسیدن روابط به سطح جدیدی کمک می‌کند.

رئیس مجلس ملی کره جنوبی با اشاره به این که زبان های قرقیزی و کره ای منشأ آلتایی دارند، افزود: پیوندهای عمیق تاریخی دو ملت را به هم نزدیک می‌کند.

وی تاکید کرد: قرقیزستان یکی از شرکای اصلی کره  جنوبی در منطقه آسیای مرکزی است و بر موضوعات گسترش همکاری های شکل گرفته از طریق ایجاد روابط همه جانبه تمرکز دارد.

کیم جین پیو ادامه داد: برای اجرای موفقیت آمیز هر پیشنهاد، همکاری های بین پارلمانی نقش مهمی ایفا می‌کند. بنابراین، امیدوارم که بازدید شما صفحه جدیدی در روابط 30 ساله ما بگشاید و به گسترش تعامل کمک کند.

در پایان این دیدار، هیئتی به سرپرستی شکی اف اطلاعاتی در خصوص فعالیت های مجلس ملی کره ارائه کرد.

پایان پیام/.


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا