بین الملل

دیدار وزرای خارجه افغانستان، پاکستان و چین در اسلام‌آباد

وزرای خارجه چین، پاکستان و افغانستان متعهد به ادامه همکاری‌های امنیتی و مبارزه با تروریسم شدند.


به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزرای خارجه چین، افغانستان و پاکستان متعهد شدند که به تقویت همکاری‌های سه‌جانبه در زمینه امنیت و مبارزه با تروریسم ادامه دهند.

«کین گانگ»، وزیر خارجه چین در دیدار با «بلاول بوتو زرداری»،  و «امیر خان متقی»، وزرای خارجه پاکستان و افغانستان در اسلام آباد گفت که پکن به عنوان یک همسایه دوست سنتی آماده است تا تلاش‌های مشترکی را با افغانستان و پاکستان برای اجرای ابتکار توسعه جهانی، ابتکار امنیتی، جهانی و ابتکار تمدن جهانی انجام دهد. 

وی افزود: «چین مایل است فرصت‌های توسعه و مقابله با چالش‌های امنیتی را با دو کشور به اشتراک بگذارد تا از طریق ساز و کارهای دوجانبه و سه‌جانبه، الگوی همکاری در زمینه همسایگان، چندجانبه‌گرایی کوچک و موضوعات کانونی را ترسیم کند. 

طرف چینی وعده داد که همکاری‌های سه جانبه را با افغانستان و پاکستان در زمینه های امنیتی و مبارزه با تروریسم تقویت کند، به چشم‌انداز امنیت مشترک و همه‌جانبه پایبند باشد و قاطعانه با هر گونه تروریسم و معیارهای دوگانه در مبارزه با تروریسم مخالفت کند.

وزیر خارجه چین در این دیدار خواستار تقویت همکاری‌های سه‌جانبه در زمینه مبارزه با تروریسم از طریق سازو‌کارهایی مانند هماهنگی و همکاری میان همسایگان افغانستان شد.

وزرای خارجه افغانستان و پاکستان نیز با تاکید بر اینکه همکاری چین، افغانستان و پاکستان برای صلح و رونق منطقه اهمیت فراوانی دارد، تاکید کردند که دو کشور  مایل به گسترش همکاری‌های سه‌جانبه، ترسیم نقشه راه برای همکاری در زمینه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی، حفظ منافع مشترک سه کشور و تحقق منافع متقابل هستند. 

 


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا